hoe kan ik een bestand vinden dat ik van de mail heb gedownload (word) en onder de zelfde naam en plek heb opgeslagen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer je een Wordbestand rechtstreeks vanuit Outlook opent, wordt er een kopie geplaatst in een tijdelijke map. Wanneer je wijzigingen aanbrengt, komen die dus in dat bestand terecht.

Gewoonlijk wordt bij het sluiten van het mailtje gevraagd of de gewijzigde versie ook in het mailtje moet worden opgenomen. Wanneer dit niet is gebeurt, staat de bewerkte versie als het goed is nog in de tijdelijke map.

Waar je deze map kunt vinden is afhankelijk van je Windows versie.

In Windows Vista en Windows 7: c:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft Internet Files\Content.Word\

In Windows XP: c:\documents and settings\gebruikersnaam\local settings\temporary internet files\content.word\

Waarbij je ‘gebruikersnaam’ vervangt door je eigen loginnaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een win gebruikt heb je onder de startknop een zoekfunctie. Gebruik die eens.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De simpele oplossing: sla het bestand nog een keer op vanuit je email en kijk voordat je op OK klikt even waar het bestand standaard wordt opgeslagen. Annuleer nu het opslaan, open de map die je zojuist hebt gezien en voila: daar staat het Word bestand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nog simpelere oplossing die ik altijd gebruik: Open Word weer en open in de lijst met recent geopende bestanden de laatste. Daar is ie weer.
(De lijst staat in Word 2003 onder aan het dropdown menu van bestand, of bij Word 2007/2010 rechts in de drop down als je links-boven op het ronde Windows logo klikt.)

Toelichting: Als je vanuit Outlook opent dan staat het bestand op een vage tijdelijke map, maar ook nog vaak met een gegenereerde vage naam (reeks letters.cijfers). Dus zoeken heeft niet veel zin.