welke computer kan je het beste kopen voor een kind?

mijn zoon van 10 wil graag een computer/ laptop voor youtube/ spelletjes/ internet/ downloaden van films en muziek.
onze computer (2010) ondersteund de spelletjes alleen al niet. Nu vragen wij ons af wat slim is onze computer upgraden of een eigen laptop voor hem te kopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor spelletjes? Spelletjes op internet hebben niet zo veel nodig, de nieuwste games wel.

Antwoorden (5)

Ik zou een eigen laptop adviseren. Dit gaat dan ook niet ten koste van de snelheid van uw computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat jullie computer de spelletjes niet ondersteund kan komen door windows 7 64 bit dan heb je 32 bit nodig
eigen laptop klinkt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oude PC is heel wat ouder dan 2010 en ik kan er heel veel spelletjes op spelen.

Dus als je toch geld genoeg hebt om je kind van 10 jaar te voorzien van een echte computer en laptop met vanalles er op en er aan, zou ik doen:

Het kind je oude computer geven en dan leert hij maar omgaan met de beperkingen.
Misschien moet er inderdaad een andere videokaart in,
maar dat zijn de kosten niet.

Dan kan je zelf het nieuwste van het nieuwste en het beste van het beste kopen.

Dit zal wel weer door sommigen als egoistisch worden gezien, maar ik vind het overdreven om een kind van 10 jaar te voorzien van de beste en duurste pc waar alles op kan. Want geloof me: dan ben je een hoop geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het allebei doen. Een computer uit 2010 moet met een goede videokaart zeker in staat zijn om de spelletjes te draaien. Voor de laptop kan dan voor een wat lichtere variant worden gekozen, waarmee hij op zijn eigen kamer kan downloaden, youtube kijken etcetera. Je kunt zelfs aan een tablet denken, waarmee je ook prima films kunt kijken en waar je ook aardige aangepaste spelletjes op kunt draaien. Voor een paar honderd euro heb je er al een.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
youtube/ internet/ downloaden van films en muziek kan op elke computer/laptop zelfs op mijn oude computer van 10 jaar oud. Alleen spellen kan een probleem zijn en dan bedoel ik niet de internet of zylom spellen deze vormen zeker geen probleem.

De spellen die een sterke videokaart/processor eisen speel je beter op een pc omdat een laptop die zulk zware spellen aankan zeer prijzig is.

Speel je geen zware spellen dan is een laptop ideaal maar wel gevoeliger voor defecten. Ik persoonlijk zou pas een kind een laptop i.p.v. een computer geven als deze de leeftijd heeft bereikt waarop hij/zij weet hoe met een laptop om te gaan.

M.v.g. Sepke