Gebruikt Facebook nog steeds cookies om mensen te volgen op internet?

Na het nieuws dat Facebook mensen volgt na het uitloggen zijn we in de pc gaan zoeken en vonden inderdaad cookies (goed verstopt, dat wel) die onverwijderbaar bleken. Toen kwam het bericht dat ze het niet meer deden, maar is dit ook werkelijk zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet alleen facebook, zijn veel meer tracking cookies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat geloof ik :) weet je ook welke sites dat zijn? Ik maak overigens geen gebruik van Twitter of Hyves of dergelijke onzinsites (ben inmiddels ook van Facebook af)
Ritsuka
12 jaar geleden
Die cookies krijg je meestal binnen via advertenties. Ik laat regelmatig Spybot Search&Destroy draaien om de rotzooi te verwijderen.

Antwoorden (2)

Ja, maar ze zijn bij lange na niet de enige.

Is het je ooit opgevallen dat bij 'Ads door Google' bijna altijd dingen staan die jou interesseren? Dat is niet zomaar toeval, maar het komt doordat ze alles dat je op het internet doet volgen ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ , klopt helemaal wat je zegt. daar hoef je geloof ik zelfs niet eens voor ingelogd te zijn.
Meer dan ooit door de "like buttons" op de websites. Maar wees niet ongerust, ze weten geen namen etc. Alleen naar welke website u bijvoorbeeld vertrekt. En dat weer in duizenden met allerlei andere gebruikers.

U wordt op straat met al die camera's en OV systemen meer gevolgd...