Mijn s-video vga kabel verkt niet?

Ik heb een kabel gekocht van s-video naar VGA maar als ik mijn ps2 in de s-video doe en de vga in mijn beeldscherm komt er geen signaal? komt dit omdat de kabel kapot is of is deze kombinatie niet mogelijk met deze kabel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat gaat niet werken, die kabel lijkt me bedoeld om vanaf een PC een s-video signaal (of composiet, gele plug) te maken. De videokaart moet die functie dan wel ondersteunen.

De andere kant op zal nooit gaan (zonder extra electronica dan), want s-video bevat geen RGB signaal, iets dat de VGA input op jouw monitor verwacht. Bovendien zal de monitor een hogere refreshrate verwachten dan het TV signaal dat op een s-video uitgang staat.
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof je, maar waarom is het dan een s-video to vga kaberl en geen vga to s-video? en je krijgd een + van mij
gvrox
12 jaar geleden
Dank je ! Maar staat op de verpakking echt s-video naar VGA ? Zegt de monitor iets als "No signal" of "Signal out of range", of blijft het beeld zwart ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benaming van dat soort kabels is vaak onjuist, A->B of B->A. Maar wat jij wil kan iig nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beeld blijft zwart en als ik er een andere vga kabel instop vanaf mijn pc komt er beeld van mijn pc dus de input doet het wel, en ja dat staat er echt.
gvrox
12 jaar geleden
Ik heb even gegoogled en zelfs als je zoekt op "s-video to VGA cable" dan vind je alleen het omgekeerde, zoals bv http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=219170867&listingid=124596716 Ik vrees dus dat het nooit gaat werken, gesterkt door de reactie van MrTomaat want die weet ook altijd waarover hij praat :)