Ik heb een overschrijving gemaakt via Dexia Direct online en nu blijkt het dat ik opgelicht werd, kan ik mijn geld nog terugkrijgen ? Naar ING bank..

Toegevoegd na 4 minuten:
De bank van verkoper is ING bank in NL

en het werd donderdag overgeschreven... Heb nou gebeld naar mijn bank, en ze zeiden dat het te laat is maar dat ik nog een keer om maandag moest bellen na 9 zodat ze het kunne vragen aan ING in NL

Heb ik veel kans ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik wil een overschrijving ongedaan maken. Hoe werkt dit?

Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan is het mogelijk de ING in te schakelen als bemiddelaar. Handel hiervoor als volgt:

Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Leg in een brief aan de Klantenservice uit wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING Zakelijk (internetbankieren) bij met daarop de overschrijving
Stuur uw brief en de kopie naar (zonder postzegel):
ING Bank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB ArnhemDe ING neemt contact op met de ontvanger van uw overschrijving en verzoekt deze persoon om het geld terug te storten. De ING kan de ontvanger van het geld niet dwingen het bedrag terug te geven.

Hoe kan ik een eenmalige incasso laten terugboeken?

Meent u dat er onterecht een bedrag van uw Zakelijke Rekening is geïncasseerd? Neem dan contact op met de Klantenservice: 0900 9242 (10 cent per minuut). Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
.