Is de Airport Extreme een modem en router in 1?

Want ik zie op allerlei fora dat mensen problemen hebben met het aansluiten van hun modem op de Airport. Ik dacht dat de Airport een modem en router in 1 was...

Ik wil namelijk de modem/routercombinatie die ik nu heb, vervangen door een Airport Extreme. Maar als je een los modem nodig hebt moet ik die eerst kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee je airport is gewoon een (draadloze) router
Dus je hebt een modem nodig maar die krijg je van je provider.
tip koop een gewone draadloze router (als je modem van de provider niet al een draadloze modem router is
scheelt je een kapitaal zeker als je niet van plan ben externe netwerkschijven printer ed er op aan te sluiten
kan je voor 30 euro klaar zijn
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je.
Als ik het doe, zou ik het met name voor de netwerkschijven doen. Draadloze printer kan ook op de modem/router die ik nu heb. Maar je hebt me wel weer aan het twijfelen gebracht (op een positieve manier :)
capthavoc
12 jaar geleden
koop gewoon een standaard router het enige voordeel dat ik zag bij een airport is dat ie blijkbaar usb netwerk poorten heeft ?
als je netwerkschijven hebt dan zit je toch aan utp kabel vast vermoed ik dus dat voordeel is er niet voor je
scheelt je enorm
en bovendien externe usb schijven kan je veel gemakkelijker delen via de pc lijkt mij

Andere antwoorden (1)

Als je een usb printer/schijf op je router aan wil kunnen sluiten kan je ook een linksys E3200 of een Linksys E4200 wireless router nemen. Ze zijn ook een stuk goedkoper

Toegevoegd na 3 minuten:
PS je kunt ook overwegen oom een USB lan poort te gebruiken (Zie laatste bron)