Na lang twijfelen tussen verschillende laptops moet ik nog kiezen tussen 2 welke zou ik nemen?

Dell xps 15z en alienware m14x zijn ongeveer even duur (met i7 in xps15z) ik gebruik ze voor school,gaming fotoshopping en veel internetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik ben zelf een grafisch vormgever & gamer en zou als ik de keuze heb voor de m14x gaan.
Zowel de Grafische kaart (1.5 GB) als de mogelijkheid om tot 8 GB RAM te gaan voor.

De 15z heeft het voordeel van 2 uur extra accu power maar de m14x zal er niet zwaar voor onderdoen met zijn 6 uur.

Vooral als je van plan bent te gamen en photoshop en dergelijke software te gaan gebruiken raad ik zeer zeker aangezien die veelal inspelen op het RAM geheugen voor langer gebruik (bijvoorbeeld een flyer waar je een paar uur aan werkt).

De processor zal beide op een i7 uitkomen en dat is bij voorbaat al een heel groot voordeel, omdat deze erg krachtig zijn.

Dus ik zou je aanraden de M14X te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben overtuigd van een alienware m14x met 1600x900 scherm 6gb ram windows professional en 2.2 ghz turbo 3.4:).
Het kost me wel bijna al mijn geld.(14jaar en al 7 jaar gespaard).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel 17 fout getypt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enig idee hoelang ik daarmee kan gamen en surfen (3-4jaar)?
paulus811
12 jaar geleden
in onderstaande uitvoerige test worden juist de grafische prestaties van de gpu als zwak beoordeeld. En volgens mij is dat voor een gaming laptop wel relevant. Daarbij is het scherm 1 inch kleiner en de prijs 500 hoger (ik heb gekeken naar de XPS15, met toevoeging 'z' kan ik niet vinden). Dat laatste lijkt me ook niet onbelangrijk als je al 7 jaar spaart.
paulus811
12 jaar geleden
sorry, alsnog de link http://tweakers.net/reviews/2195/10/alienware-m14x-high-end-met-moeite-conclusie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens my klopt da toch niet op youtube kan hij met gemak crysis 2 op hoogste revolutie laten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wordt beoordeeld als middelmatig, en daarmee bedoelen ze in dit geval dus 45-60 FPS ipv de 120 die sommige games aankunnen. Er zitten altijd zeikerds bij en de tweakers tests gaan tot het uiterste (in de meeste gevallen) om het op echt volledig high end te beoordelen.
bij de laptops kunnen de games van nu gewoon goed draaien en zullen dat ook nog wel even doen totdat de nieuwste "Next" Next-gen game engines worden gebruikt. Iemand die zelf geen pc bouwt (meestal liggen alleen bij de echte grafische zeikerds de interesses in het zelf bouwen van een pc, omdat het nooit goed is) kan met de GT555M gewoon gamen wat ze willen. Het scherm ben ik het mee eens, dat had groter gekund, maar een groter scherm betekent ook een zwaardere tol op de voeding, wat weer tot prestatie verlaging kan leiden. Elke Pro heeft zijn eigen Con in dit geval, maar omdat hij ook gebruikt wordt voor photoshop en dergelijke software zou ik toch voor de m14x gaan. Mede dankzij de koeling die erin zit, waardoor de onderkant niet warm wordt. (zoals bij de meeste laptops die niet eens meer op schoot kunnen na een half uurtje draaien met photoshop bijvoorbeeld.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de 17x misschien dan niet beter ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gevonden via dell kan ik de alienware m17x met de ugegrade video kaart naar amd +gratis shipping kopen voor maar 1350 euro op dell site i.p.v 1500!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik ok gewoon na 2 jaar er een betere in kunnen steken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is mogelijk om er een nieuwe videokaart in te doen tegen die tijd. de m17x is qua grafische kracht wel beter maar weegt wel veel meer dan de m14x, (5 kilo...) belachelijk voor een "lap"top, maar goed. Ik lees veel over de accu van de m17x en dat voorspelt niet veel goeds, maar dat krijg je dan weer als je krachtigere hardware in een laptop stopt. Dus ik zou toch voor de m14x gaan i.p.v de 17
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEEEEEEEEEEEEEEUUUUUH, je kan helemaal nooit* niet een grafische kaart vervangen in een laptop. Je kan dan veel beter een laptop kopen van 750 euro nu en 750 euro straks met dezelfde grafische kaart erin die nu ook in de m14 zit. *Vroeger is geëxperimenteerd met een verwisselbaar GPU systeem bij laptops dat is nooit wat geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het "gezeik" van Tweakers zit hem niet in de prestaties als zodanig maar in de prijs/prestatie. Voor minder dan 800 euro heb je een laptop met ook GTX 550M: http://tweakers.net/pricewatch/287696/msi-ge620dx-297nl.html#tab:info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar het ging over de m17x en die heeft wel degelijk de mogelijkheid om de gfx te vervangen. En het gaat hier niet alleen over of het grafisch een goed ding is dus het "gezeik" op tweakers is weldegelijk irrelevant voor deze kwestie. Voor 800 euro heb je een laptop met een GTX 550, maar die haalt het niet bij de processor, het werkgeheugen, de battery time en natuurlijk de alienware looks van de laptop zelf. en dan kom jij aan met een laptopje met een i5 en 4GB werkgeheugen. Eerst even lezen voor je je in een discussie mengt a.u.b.
M14X, twee vriendenvan mij hebben hem en die zijn er erg tevreden over..