Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop vooral voor gamen. Ik heb er een gevonden maar de vraag is: is deze ook goed voor gamen?

Ik heb op bol.com een latop gevonden met: intel core i7 | 4096 mb | 500 gb | AMD radeon HD 6490 | gedeeld.
Beeldscherm: 15.6 inch | legitieme windows 7 home premium 64. Ik ben hier niet heel goed mee maar weet ik wel dat een i7 wel goed is.
Van dit weet ik ook vrij weinig of dit goed is:
15.6 inch 1366 x 768 pixels breedbeeldscherm.
Intel core i7 - 2630qm 2 GHz processor.
4gb DDR3 RAM werkgeheugen
500 gb harde schijf
AMD Radeon HD 6490M ( 1GB GDDR5 gereseveerd )
Inclusief legitieme windows 7 home preminum 64

Dus iemand die hier verstand van heeft. Kan die gene mij vertellen of dit een goede 'game' laptop is en of ie lang mee gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
link?

Antwoorden (3)

Mwuah... redelijk

Als je ''echt'' wilt ''gamen'' dan is deze niet goed genoeg

je kan de meeste games gewoon spelen hoor maar niet in de allerhoogste instellingen alleen in medium

maakt het niet uit als de games er iets minder echt uitzien kan je dit wel nemen

gr,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bol.com/nl/p/computer/hp-pavilion-dv6-6150ed-core-i5-2410m-2-3-ghz-4gb-ddr3-ram-500gb-hdd-amd-hd-6490m-15-6-inch/9000000011606714/index.html

Als het deze is kan je beter voor dat geld een laptop kopen met een krachtigere videokaart.

http://tweakers.net/pricewatch/287696/msi-ge620dx-297nl.html#tab:info

Deze bijvoorbeeld heeft een 555M welke veel beter is in games. Kijk in de bron in het rijtje met alle videokaarten daar staat de 6490M veel lager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gamen ligt aan je videokaart bij sommige videokaarten kan je niet gamen of is er een andere schermresolutie die jij niet kan veranderen ik heb een Nvidia driver gt 8500
daarmee kan je alle spellen spelen die je wilt
en heb je een perfecte schermkleur-en resolutie.
een windows 7 is heel goed het is gezien als een van de top softwares.
en ja je laptop zal heel lang mee gaan iets van 10 jaar ofzo.
maar als je laptop afentoe traag gaat moet je er met een haardroger in de stof weghalen.