Als ik mijn sims 2 opstart krijg ik de melding: plaats de juiste dvd-rom, klik op OK en herstart de applicatie. Wat nu?

Terwijl ik hem er wel gewoon in het zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik kan je wel helpen, maar ik weet niet hoeveel algemene PC ervaring je hebt. Heb je weinig/geen PC ervaring dan wordt onderstaande methode erg lastig. Zoek dan iemand die meer PC ervaring heeft en die je misschien kan helpen hiermee.

Er zijn websites waar je zogenaamde "NoCD" patches kan vinden voor games. (zie bronnen voor de meest bekende). Wat er in principe dan moet worden gedaan is het uitvoerbare bestand (sims2.exe welke je ergens kan vinden in de map waar je het spel hebt geinstalleerd), vervangen door een versie die niet (meer) kijkt of de DVD in de speler zit.

Hierdoor maakt het niet meer uit of je DVD kapot is, je DVD speler niet helemaal ok meer is, of dat er een verkeerde DVD in de speler zit.
Wel moet exact weten welke sims 2 je hebt (welke versie en eventueel welke uitbreidingen) omdat er voor elke versie een andere patch kan zijn.

Nogmaals je zult wat PC ervaring moeten hebben om dit werkend te krijgen. Ik heb te weinig regels tekst hier om je alles helemaal uit te leggen. Maar het kan dus onnodig zijn om het spel opnieuw te gaan kopen (of tegen wil en dank een nieuwe uitbreiding aan te schaffen)

De bron die ik hier heb vermeld verwijst direct naar de patch die je zou kunnen gebruiken als je alleen Sims 2 volledig op je systeem hebt geinstalleerd (dus zonder uitbreidingen). Wat je nodid hebt staat onder "The Sims 2 v1.0 [MULTI] No-DVD/Fixed EXE". Even op File Archive klikken, bestandje downloaden
Dan op je PC de map opzoeken waar je Sims hebt geinstalleerd en dan in de map \TSBIN\ de originele sims2.exe vervangen door de versie die je hebt gedownload.
Je kan eventuele eerst de originele sims2.exe even hernoemen naar sims2.old (windows heeft een warschuwing. Kies Ja). Vervolgens kopieer je dan de gedownloade sims2.exe naar de map waar nu sims2.old staat.

Toegevoegd na 4 minuten:
disclaimer:
Het gebruik van dergelijke patches is enkel en alleen toegestaan als je in bezit bent van het origineel gekochte spel. De methode(n) is (zijn) enkel en alleen bedoeld als oplossing voor het feit dat de oorspronkelijke CD of DVD niet meer juist functioneert om een spel te starten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier niet heel veel ervaring mee, maar ik denk wel dat ik het kan. Is die site niet schadelijk voor mijn computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet schadelijker dan andere sites. Gamecopyworld.com loopt al jaren mee. Wel is het zo dat je met uitvoerbare bestanden werkt. En dat brengt altijd risico's met zich mee (maar niet meer dan anders). Een goeie virusscanner moet je altijd hebben, maar ik neem aan dat je die wel hebt. Ik heb het bestand zelf ook even opgehaald voor de tijd al om te checken en mijn scanners vonden niets (ik gebruik Microsoft Security Essentials en Anti Malware) Verder gebruik ik Firefox om mee te browsen (met daarin AdBlock Plus en Web Of Trust en WOT geeft geen waarschuwing over de site). Ook in het verleden (en dan praat ik over jaren) heb ik nog nooit problemen ondervonden m.b.t. virussen o.i.d.) Laat me nog even weten of het je is gelukt, en als je het niet vertrouwd zeg ik altijd: beter niet doen dan, maar als je het aan mij vraagt is het wel in orde daar

Andere antwoorden (4)

Herkenbaar,,, heb je uitbreidingen? zo ja dan moet je de cd van je laatste uitbreiding in je pc doen.

Geen uitbreidingen? dan is meestal opnieuw installeren de oplossing :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je anderen uitbedreidingen hebt (op de sims2) dan moet je de anderen cd plaatsten van die uitbereiding, als je dat niet hebt weet ik het niet... Mischien op internet zoeken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het enige dat dan werkt is inderdaad een uitbreiding kopen en die er in stoppen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het gedowload maar als ik dan cd 1 er in steek werkt het niet of moet je er een andere cd inbrengen of iets anders als iemand het weet willen jullie dan andwoorden ????