Hallo ik heb een acer aspire one d250 kan hij Windows 7 aan?

Ik bedoel me zusje heeft een thosiba nb200 en heeft er Windows 7 op gezet maar is nu heel traag kan mijne het aan?

Trouwens toen ik hem kocht zat er Windows zo op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Volgens specificaties zou dat moeten kunnen:

De Acer Aspire One D250 is een 10,1" netbook. Het scherm van de Aspire One D250 is iets kleiner dan dat van bijvoorbeeld de Aspire One 751H, maar is voldoende groot voor comfortabel gebruik. De Aspire One D250 weegt 1,11 kilo en is uitgerust met 2 GB intern geheugen, een 160 GB harde schijf

Zie :

http://www.portablegear.nl/reviews/Acer_Aspire-One-D250.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je PC aan onderstaande eisen voldoen kan je Windows 7 gebruiken:
Als u Windows 7 wilt installeren op uw computer, hebt u het volgende nodig:

•1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

•1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

•16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

•Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

Als je nu Vista hebt is W7 altijd beter. Als je nu XP hebt kan het beter zijn maar kan je PC ook trager worden.

Als je deze link klikt kom je op de site van W7 en kan je kijken of je PC geschikt is voor W7: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/downloads/upgrade-advisor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op dit moment Windows Vista op je pc hebt, kun je dat heel eenvoudig controleren met een programmaatje gemaakt door Microsoft zelf, namelijk "Windows 7 Upgrade Advisor", te downloaden op:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/downloads/upgrade-advisor

Veel succes! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer zeker!
Ik heb zelf net dezelfde Aspire one, en ik draai er Windows 7 op en Linux Ubuntu 11.04. Dit allemaal zonder problemen!
Ik heb er namelijk een dualboot van gemaakt en dit werkt perfect. Ik moet wel zeggen, Windows doet soms iets eigenaardiger dan Ubuntu doet :). Een link is toegevoeg naar een uiterst bijzonder programma genaamd 'Advanced System Care" welk gratis wordt aangeboden en ideaal is voor Windows 7 te onderhouden. Zeer gebruiksvriendelijk trouwens!

Installeren maar zou ik zeggen!

Veel plezier!

P.S.: Wil u zelf ook een dualboot maken , vind u een stapsgewijze handleiding in de toegevoegde bron.