Is een toeganssnelheid voor een harde schijf van 17ms normaal?

Toegevoegd na 31 seconden:
Als dit niet normaal is, kan dit dan betekenen dat de schijf kapot aan het gaan is?

Toegevoegd na 1 dag:
Wat het probleem is is dat de laptop langzaam is en blijft. Defragmentaties, opstartprogramma's uit en temp bestanden weghalen en indexing service uit helpt allemaal niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Die exacte cijfers heb ik niet zo in mijn hoofd als je even HDtune draait kan je precies zien in welke staat je HDD is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb zo'n 10-20 ms op mijn bootschijf volgens HDtune, dus 17ms is niet heel gek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En was was de max snelheid? (ik weet even de naam niet meer maar je hebt min en max van iets als je scant) Bij mij was de min. 9,?? MB/sec en de max 30,8 MB/sec. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bijzonder laag, ik haal met mijn ene schijf tussen de 60 en 70 en met een andere schijf meer dan 100MB/s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30 MB/s haal je al via een goeie USB-2 adapter... de interne HD mag best sneller zijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat zou nog kunnen natuurlijk dat ie het daar over heeft.
Bij mijn HDD weet ik bijna zeker dat hij op het eind van zijn latijn is, alhoewel HDTune anders zegt is dit mijn benchmark result:

Toegevoegd na 1 minuut:
dus antwoord op je vraag: Ja het is normaal, en nee kijkend naar je toegangssnelheid gaat hij niet stuk.

Doe de grondige errorscan van HDTune eens en kijk wat daar uitkomt

succes (Y)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met die HD van jou, ik zie geen enkel probleem.
Het beste doe je onder het kopje error scan een error scan test, geen quick test, download wel even de nieuwe versie op www.hdtune.Com

Bij rode blokjes moet je de hardeschijf vervangen en anders niet

Ps 17ms is normaal
Je snelheid... Ook normaal

Greetz gekke Gerrit hardware nerd