Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n laptop niet traag gaat worden? Koop morgen een nieuwe, maar wil wel meteen al m'n programma's erop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij je aankoop op het werkgeheugen dat ie heeft letten hoe meer hoe beter.
Verder vergt bv windows 7 minder van je werkgeheugen als vista.
Uiteraard een goeie virusscanner.
Beste in de consumentenbondtest is Esset nod antivirus maar die is niet gratis.
Wel gratis te krijgen bv AVG of Avast.
Verder een programma zoals malwarebytes is zeker aan te raden vind je hier.
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
En persoonlijk kies niet voor IE als browser maar voor Google-chrome of Firefox
Denk je zo redelijk goed van start kunt.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik zelf firefox erg fijn en vele opties en add-ons
IE is als browser al te vaak en te veel bewezen als zo lek als een mandje.
Chrome gebruik ik zelf niet maar is erg in opkomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chrome installeerd ook allerlei ''googleupdaters'' Ik zou gewoon internet explorer gebruiken. Maar Opera en Firefox zijn ook prima

Andere antwoorden (3)

Er meteen alles op zetten is eigenlijk de ideale situatie
dus ik zie geen probleem

Toegevoegd na 3 minuten:
oh ja zorgt dat alles goed update van windows update
als je een nieuw koopt is dat meestal al goed geregeld
en vergeet Norton zet er gewoon microsoft security essentials op en de standard windows firewall
dat is genoeg
als extra
cc cleaner
malwarebytes
en
advance systemcare
allemaal gratis
meer heb je niet nodig
capthavoc
12 jaar geleden
het ligt eraan wat voor laptop het is, maar het je moet er altijd op letten dat je die programma's die je download eerst checkt op Spyware, virussen etc. verder zijn er niet echt dingendie je hoeft te doen, laat ook bijv niet teveel dingen tegelijk aanstaan, MSN, Steam (programma voor heel veel spellen) hyves, twitter, facebook. niet alles tegelijk.
veel plezier met je nieuwe laptop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal je precies vertellen hoe je dat moet doen. Ik weet waar ik het over heb.

1. Zet windows Update Direct uit.

(Configuratiescherm->Systeem en beveiliging->Windows Update->Instellingen wijzigen->Nooit naar updates zoeken.)

Ik heb verschillende tests gedaan en windows update maakt je computer trager in het opstarten en bied ook geen voordelen. Microsoft is voornamelijk bezig voor zichzelf. Om illegale versies van windows te onderscheppen. De beveiligingsupdates zijn overbodig voor een particulier en zeker wanneer je anti-virus hebt.

Ook gebruikt windows update constant internet snelheid door dat het download, en vervolgens word je PC weer traag omdat het isntalleerd. En de updates zelf vertragen ook nog eens je computer.

2. DE-Installeer alle programma's die er vanzelf al op staan. (Hotkeys, update helpers, trial software, antivirus. Zet ook windows Defender uit.) Allemaal overbodig. Voor HP doet dit, maar Asus en andere fabrikanten ook. Weghalen die troep.

3. Installeer Panda Cloud. (www.cloudantivirus.com) Let bij het installeren goed op. Wanneer er in het installatie scherm staat ''opties'' moet je daar op klikken en de 2 vakjes voor een toolbar en een homepage uitschakelen.

Dit antivirus programma is erg goed, gratis en belast je computer nauwelijks.

3. type bij start in: msconfig en ga naar het kopje opstarten. Klik daar alles uit behalve je antivirus (panda cloud)

Zo zorg je dat allerlei overbodige troep niet meeopstart. Mocht je bijvoorbeeld je PDF reader nodig hebben, kun je die zelf wel opstarten toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Dat van windows update uitschakelen ben ik echt niet met je eens, ik zorg er voor dat ik altijd uptodate ben
die veiligheids update zijn er niet voor niets. Eventueel trial versie enzo ben ik met je eens zeker
Norton en al die andere firewall beveiligers
maar let wel even op dat je niet meteen alles van die specifieke programma die speciaal van de fabrikant komen weggooit ze zijn inderdaad grotendeels overbodig
maar zeker een programma waar je nog de recovery dvd set mee moet branden is erg belangrijk en is beter te bewaren als je die set nog niet gebrand hebt
dat programma deinstalleert zich meestal vanzelf als dat gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc. Ik verwachtte al reacties als deze. Toch weet ik echt wat ik doe en ik heb gelijk. Dit is dé manier om je computer snel te houden.