Kan je in Maple (wiskunde programma) ook kijken hoeveel bladzijdes (A4) je hebt?

Ik namelijk iets uit gaan printen, alleen ik heb geen idee hoeveel bladzijden het zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Maple ken ik niet. Zoek naar een Print Preview, misschien is dat er.

Anders kun je bij Print... kijken of er inderdaad puntjes achter het woord Print staan. Zo ja, dan zal er niet direct worden afgedrukt, maar kom je eerst in een dialoogvenster terecht. Goede kans dat daar een Print Preview staat.

Lukt dit allebei niet, dan hier een tip die bij elk programma werkt: installeer een PDF-printer, en druk af naar die PDF-printer. Dan wordt een PDF-bestand gegenereerd. In dat bestand kun je zien hoeveel pagina's er zullen zijn. Daarna gooi je het bestand weg.

Met afdrukken-naar-PDF maak je in feite een soort Print Preview voor programma's die geen Print Preview hebben.