Mijn computer was laatst gecrasht. Ik was al mijn foto's en films kwijt. Hoe kan ik die nu terug vinden?

Zaten erg leuke films tussen. En dierbare foto's.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb Windows 7.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb wel een map gevonden genaamd Back-Up in de mappen Windows; winsxs. Die mappen stonden in harde schijf C: . In de map Back-Up staan 3248 bestanden en de grootte van de map is: 577MB.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is natuurlijk een kans dat deze helemaal niet meer te herstellen is. Je kunt de HDD van je computer in een andere stoppen en kijken of daar nog wat data op te vinden is.

Het is verstandig om toch na te gaan denken over hoe je je data wilt gaan backuppen. Zelf doe ik dit maandelijks en heb hiervoor 2 usb-hdd's, omdat ik veel waarde hecht aan mijn data.
Het is ook handig om een systeem terug te zetten als je bijvoorbeeld een virus hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschillende recovery-programma's die data nog enigszins terug kunnen halen.
Google maar eens op "data recovery"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen groot probleem,maar wat is gecrasht..kun je de harde schijf misschien uitbouwen en in een andere pc inbouwen, zodat je de data nog hebt? Of is je harde schijf gecrasht dan heb je andere tools nodig.
Sucses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan een heel GROOT probleem zijn! Hoe kan je di op voorhand zeggen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigen ervaring, heb mijn harde schijf uitgebouwd en nieuw ingebouwd. Met de nwe HD en besturingsystem de HD weer samen gebouwd met speciaal software ( recovered). Duurde twee dagen maar 80 procent weer terug...
Ten eerste zet die pc, of in iedergeval die gecrashte harddisk niet meer aan, elke opstart veroorzaakt, meer definitief verwijderde bestanden. Dan wat is de huidige status, van de harddisk, zit hij nog aangesloten, of is hij vervangen? Laat iemand met kennis van zaken een image kopie maken van de defecte schijf, en probeer eerst van af de kopie betaamden terug te zoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mocht je zelf denken dat je hetvwil proberen, download dan even de hirens CDROM, vol met allerij utilities, waaronder recovery en image kopy tools.