Mijn freecom externe harde schrijf reageert niet. Wat moet ik doen?

Ik heb een freecom externe harde schijf (500 gig), maar als ik hem nu aansluit op mijn macbook reageert hij niet. Daarvoor deed hij het meestal wel.

Ik heb deze harde schijf helemaal nog niet zo lang. Kan iemand mij in Jip en Janneke taal vertellen wat ik moet doen.

O ja, als ik hem aansluit op mijn mediaplayer (AC RYAN HD MINI) doet hij het wel)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Ook ik heb problemen gehad met mijn FreeCom. Het bleek aan de USB kabel te liggen. Dus als het ledje in je FreeCom niet oplicht kan het best je USB kabel zijn. Probeer eens een andere. Wat ook nog kan meespelen is dat je USB poort te veel belast wordt. Een hub met externe voeding kan dan ook een oplossing voor je probleem zijn. Hoop dat het lukt. Succes

Toegevoegd na 14 minuten:
Meen na alle reacties gelezen te hebben dat een HUB met voeding jouw FreeCom weer volledig laat werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (2)

Er is een programma genaamd 'Schijfhulpprogramma(Disk Utility)'.

Klik bovenin je scherm op 'Ga', en vervolgens op 'Hulpprogramma's'.
Er wordt een map geopend.

Open het programma Schijfhulpprogramma.

In het programma zie je links een balk. Nu moet je mij vertellen of in die balk links wel je externe harde schijf staat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem heb ik ook gehad! Had hem ook pas net..
Op de doos staat dat er unlimmited free helpdesk support is. Ik heb toen via de internet site naar de helpdesk gebeld en zij hebben mij super goed geholpen.
Helaas deed hij het toen nog niet.. Toen heb ik hem gratis opgestuurd en is hij gerepareerd! Daar was ik erg blij om want ik had er super veel bestanden op staan. Als hij niet meer gemaakt kon worden had ik een nieuwe gekregen.
Even de helpdesk bellen dus!