Hoe verander ik de werkbalkkleur van microsoft word 2003?

De werkbalkkleur van word 2003 is grijs (klassieke stijl) terwijl het thema van mijn computer al in windows xp staat en niet in klassiek. Ik wil graag mijn word ook in zo'n blauwe werkbalk, dat vind ik fijner werken. Weten jullie hoe je het thema van word kunt veranderen?

Toegevoegd na 40 minuten:
Excel en office picture manager zijn trouwens ook in de klassieke stijl. Misschien helpt dit wat..? Hoe kan ik dat wijzigen naar xp-stijl?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is helaas geen standaard manier om dit te doen, maar ik heb wel een kleine workaround gevonden.

1) Ga naar:

Windows\Resources\Themes\custom_theme_name\" folder

2) Je moet daar ergens een "x.msstyles" bestand vinden (waar "X" de naam van het bestand is), ik weet namelijk niet hoe dit bestand heet. Verborgen mappen, bestanden en bestand extensies moeten wel worden weergegeven

3) Verander de naam van dit bestand naar "luna". De volledige naam van het bestand moet nu "luna.msstyles" zijn.

Als je een WindowBlinds gebruiker bent doe dan het volgende:

1) Open het volgende:

%windir%\wb.ini

2) Voeg de volgende lijn toe aan het bestand in de [global] sectie:

MakeOfficeBlue=1

Dit kun je veranderen naar 1, 2 of 3 om de kleur naar groen en silver te veranderen.