Ik heb nu een map met fotos en deze hebben tags. kan ik die tags kwijtraken wanneer ik die fotos verplaats naar n pc met een andere OS?

Ik heb nu Windows vista, maar blijven de tags van de fotos behouden wanneer ik ze verplaats naar een pc met bijvoorbeeld windows XP?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De tags (of: metadata) die je hebt ingevoerd zijn opgeslagen in het bestand zelf. Als je de foto's kopieert 'verhuizen' de tags dus automatisch mee. Het is afhankelijk van het besturingssysteem waarop je de foto's terugkijkt of deze leesbaar zijn. In Windows XP was het aantal properties dat je aan een foto kon toevoegen aanzienlijk kleiner, maar het bevatte wel een invoerveld voor 'keywords'. Dat heet vanaf Windows Vista 'tags', dus je zou ze in XP moeten kunnen terugvinden.

Hoe dan ook: je tags gaan sowieso niet verloren.