Waarom krijg ik steeds een hele rij van onderstaand bericht als ik in het logboek van de router kijk?

UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.x.xx (Success)

Echt een stuk of 30x achter elkaar, terwijl deze computer lang niet altijd aan staat als de router deze melding geeft. Iemand enig idee waaraan dat ligt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

UPnP (Universal Plug 'n' Play) is een techniek waarbij het apparaten op je netwerk het onderling makkelijker wordt gemaakt elkaar te vinden.

Hierbij kunnen applicaties op je computer, de gateway (je router) tevens verzoeken om bepaalde poorten (bijvoorbeeld poort 80 voor Web) open te zetten voor verkeer naar binnen toe. Dat kan nuttig zijn voor games en peer to peer protocols.

Wat je in je logboek ziet is waarschinlijk het automatisch aanmaken en verwijderen van portmappings. Als je dit niet wilt kun je als het goe dis UPnP wel uitzetten ergens in je router
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet duidelijk geweest, maar ik weet wat UPnP is en ik weet ook wat die melding betekent. Ik snap alleen niet waarvoor (en hoe) die pc het gebruikt als ie uit staat. En waarom zo veel? Bedankt voor je antwoord trouwens!