Mijn laptop, HP, start niet. Hij gaat wel ´loeien´, harder dan normaal, maar het scherm blijft zwart en windows start niet.

Soms helpt het om op een bepaalde plaats een beetje te ´drukken´ met je handen. Je hoort het meteen als het wel is gelukt, dan maakt ie minder herrie en gaan de lampjes onder het scherm branden. Soms na een seconde ofzo, soms meteen. Of iets er tussen in. Alsof ie ergens niet helemaal goed meer contact maakt met iets. Ik heb geen zin dat ding uit elkaar te halen, dan sloop ik hem waarschijnlijk.

Toegevoegd na 8 uur:
Dank voor de antwoorden. Het is een hp compaq nc6000, een oudje dus. Hij heeft het ook als ie koud trouwens. Helaas is de garantie denk ik al verlopen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Mischien is ie oververhit dan heb ik met ps3 als ik het klepje van kast niet opendoe of mischien te veel stof erin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook ooit gehad en toen bleek er iets mis te zijn met de videokaart. Misschien dat dat het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moederbord... Hp pavillion? Einde verhaal...laat maar testen, maar hp is de laatste 3 jaar in troep aan het veranderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk een probleem met je videokaart. Het kan ook z`n dat de connectie gwn kapot is. Ik zou even naar de speciaalzaak gaan. Of met garantie naar de des betreffende winkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te warm geworden denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eerder dat het het cmos batterijtje is wat leeg is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cmos batterij inderdaad aan vervanging toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen komt dat door oververhitting. Als de computer nog nooit aan de binnen kant is schoongemaakt zou ik dat eerst proberen. Mogelijk met een blaasapparaat ( luchtspuitbusjes zijn in de handel)
Het kan ook zijn dat de boot sector stuk is.
Probeer eens op te starten met ingedrukte F8 .
Of met de installatie CD
FRank