Computerprobleem! Ik ben lerende voor psp. Nu heb ik een filter geprobeerd te openen. Dit lukte niet, dus zocht ik een programma erbij (psp). (...)

Nu wil de computer aldoor het bestand openen met psp en kan ik m niet meer gebruiken. Hoe kan ik dit ongedaan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De zgn. extensie (bijv. .jpg, .gif, etc) van het bestand is nu permanent gekoppeld aan Paint Shop Pro. Die koppeling moet je ongedaan maken. Het hangt beetje af van besturingssysteem, maar als je rechtermuis klit op het bestand (snelmenu), dan staat daar openen met...
Vervolgens kun je dan kiezen met welke (ander) programma je voortaan dit type bestand wilt openen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Correctie typefouten: als je met rechtermuisknop klikt op het bestand, dan kies je in het snelmenu 'openen met...' .

Let ook even op dat je evt. "aanvinkt" (onderaan in het venster van lijst met programma's): "dit type bestand voortaan altijd met dit programma openen."

NB Deze instructie is voor Windows XP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het probleem is dat ik geen programma weet. Hij moet eigenlijk terug naar het begin als het ware. Dat hij helemaal niets pakt.
(het is trouwens een 8bfbestand)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, hier een methode die altijd werkt. Dat kun je in de registry doen onder Classes_root en dan naar je extensie zoeken. Daar staat een koppeling met psp en die moet daar weg. Let op dat dit een link klusje is als je nog nooit met de registry wat gedaan hebt!!! Vraag het voor de zekerheid even aan iemand die er wat vanaf weet want je kunt zo enorm snel je pc verknallen, eerst een goede backup is zeker aan te raden.