Hoe noem je het wanneer je een tekst aan het schrijven bent met gebruikmaking van het toetsenbord van de pc?

Machineschrijven lijkt me niet, want het toetsenbord is geen machine.
Typen lijkt me ook niet, want het toetsenbord is ook geen typemachine.

Wellicht is er een goed woord voor?
Ik kan er niet opkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat heet toch wel typen of ook tikken.

Typen is de benaming voor de handelingen die men verricht bij tekstverwerking. Met typen bedoelt men het aanslaan van de toetsen op een typemachine (vroeger, ook wel "machineschrijven" genoemd) of een computertoetsenbord (tegenwoordig). Een ander woord voor typen in de volksmond is tikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tekstverwerking?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Klopt!
Het is typen.

Een van de functies van je computer is dat je hem kunt gebruiken als typemachine met correctiemogelijkheid en digitale opslag.
12 jaar geleden
Volgens mij heet dat tekst invoeren.