zouden er al pret-echoscanners bestaan, met een USB-aansluiting?

Zodat je thuis een pret-echo kunt maken. Die apparaten zijn nu niet zo ingewikkeld, zou je denken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Maar wel hartstikke duur! Dit is volgens mij niet op de markt en zou er ook niet moeten komen.
Lang niet alle verloskundigenpraktijken hebben zelf een echo-apparaat. Dat is een enorme investering. Bovendien is er een complete opleiding voor, en niet voor niets. Als mensen zomaar zelf een echo zouden gaan maken, heb je groot kans op verkeerde conclusies.
En je zilt ook niet te wachten op het moment dat mensen met zo'n thuis-echo-apparaat een handeltje beginnen in pretecho's, ook vanwege de opleiding. Iemand die pret-echo's maakt, moet ook doorverwijzen naar een verloskundige of gynaecoloog als hij/zij iets ziet dat ze niet vertrouwt. Diegene heeft geen medische achtergrond, maar wel een echo-opleiding.