kun je een laptop ook verbinden met een televisie?

Hoi Ik kijk met regelmaat naar oude jeugdfilmpjes op youtube. Nu vroeg ik me zo af kun je een lAptop ook verbinden met de televisie? lijkt me wel handig, Dan hoef ik de youtube filmpjes niet te downloaden en op een usb stick te plaatsen, Ben benieuwd,

1.1K

Het beste antwoord

Als je laptop voorzien is van een video-uitgang dan kan dat direct, heeft hij geen uitgang dan kun je een externe video adapter aansluiten op een USB-poort.
Als de televisie beschikt over een VGA-ingang dan kun je de televisie met de VGA-monitor uitgang van de laptop verbinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
molenaar
12 jaar geleden
hoi nou bedankt weer wat geleerd

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan.
Daar heb je wat stekkertjes voor nodig en vervolgens kun je via beeldscherminstellingen het scherm naar de tv overzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook heb je laptops die via bluetooth met de tv kan worden verbonden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bluetooth is natuurlijk handig maar je kunt het ook met snoeren doen:
Laptop heeft HDMI en TV heeft HDMI – gebruik HDMI
Laptop heeft DVI en TV heeft DVI – gebruik DVI
Laptop heeft DVI en TV heeft VGA – gebruik VGA + Adaptor
Laptop heeft VGA en TV heeft VGA – gebruik VGA
Laptop heeft S-Video en TV heeft S-Video – gebruik S-Video
Laptop heeft RCA en TV heeft RCA – gebruik RCA
Laptop heeft S-Video en TV heeft RCA – gebruik RCA met adaptor
Laptop heeft RCA en TV heeft S-Video – gebruik RCA met adaptor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Je hebt daarvoor een hdmi kabel nodig. Feitelijk maak je dan een tweede beeldscherm op je laptop die je dan kan verschuiven naar je tv