geen ruimte op c: schijf?

ik heb een laptop die wat kuren heeft. de harde schijf heeft een partitie, c: en d:. windows xp. c: is de hele tijd vol, 'onvoldoende schijfruimte'. al gooi je er 200 mb vanaf, of meer, na een tijdje zegt windows weer dat c: vol is terwijl er niks is bijgekomen. heeft dat te maken met die partitie? kan ik dit probleem oplossen? groet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Klinkt alsof je iets hebt draaien dat je geheugen aan het vol pompen is met van alles en nog wat. Firefox is een beruchte (al hebben ze de ergste ellende al weten oplossen) maar er zijn meer programma's die dit kunnen doen. Ook al doet een programma niks anders dan 'aan staan' dan nog kan het op een gegeven moment dit soort problemen krijgen.

Kijk eens met taakbeheer hoeveel geheugen verschillende processen gebruiken. Dikke kans dat wanneer je een aantal dingen afsluit windows die extra HD ruimte niet meer nodig heeft.

Het is overigens ook een goed excuus om de HD eens op te ruimen. 200 mb is niet zo heel belachelijk veel en windows vraagt al snel een paar gb aan virtueel geheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat had ik laatst ook. Er was een logbestand aangemaakt, dat 2GB groot was. Iets met drwatson.
Later weer eens, toen was het Silverlight met een allejezus groot bestand van 4GB. Die heb ik eraf gegooid, en hij liep weer goed.

Het is trouwens aan te raden, om eens een schone installatie te maken, met al je programma's en daarvan een beeldbestand te maken. Mocht je problemen krijgen, dat zet je dat terug en loopt je computer binnen een kwartier weer als een zonnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergroot de prullenbakken van beide partities nadat U ze ook beiden hebt leeg gemaakt. Verder is het nog verstandig,om de prullenbakken niet altijd te gebruiken,maar als volgt te verwijderen ( zodat het NIET in de prullenbak terecht komt)
Bestand A klickt U aan (rechtermuisknop) terwijl het nu van kleur ( blauw) is veranderd drukt U op Shift+Delete en beantwoordt de vraag of U het zeker weet met Ja

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat het Windows updates zijn! Ik heb zelf het programma Cleanup. Weet niet of dit nog te downloaden is. Het programma verwijdert overbodige pop ups en spam. Ik run het programma elke 2 weken en dat scheelt me elke keer ongeveer 800 , toch meegenomen! Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik Ccleaner. Ken je dat ook? Welke vind je beter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik ook cc cleaner, maar t helpt allemaal niks. zelfs al gooit ie er 500mb vanaf, even later staat t weer vol. Maar die windows updates, die kan je toch niet zomaar verwijderen neem ik aan?