Geld overmaken? Tijdens pinksteren?

Mijn tante heeft op internet geld overgemaakt via haar ABN Amro naar mijn ABN Amro rekening, maar bij haar is het nog niet afgeschreven en bij mij nog niet aangekomen.

Heeft dit met pinksteren te maken?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ze heeft het vandaag overgemaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met internetbankieren kan men zien wanneer het overgemaakte bedrag op andermans rekening staat. Christelijke feestdagen zijn over het algemeen vrije dagen. Over het algemeen zijn vele winkels en bankinstellingen dan ook gesloten. En wat ook van belang is mbt diegene die geld over maakt,
er is een verschil tussen zeggen en doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE bank trekt gewoon nog lekker 'n dagje rente van het geld van jouw tante, dat is hun verdienmodel om straks al die staatssteun terug te kunnen betalen die ze hebben ontvangen om niet om te vallen ;-)

Het beste antwoord

dat wordt op de eerstvolgende werkdag overgemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tijdens weekenden en feestdagen worden transacties nooit verwerkt. Er vindt immers nog steeds controle door de mens plaats. In de loop van dinsdag zal het op de rekening staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typisch, heb net via internetbankieren wat rekeningen betaald en die zijn toch gelijk van mijn saldo af geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt er controle door de mens gedaan? dat wist ik niet! toch leuk om te weten x)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nelly, heeft de ontvanger ook al het bedrag gekregen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de bank houd dat wel even vast, dat weet ik, maar het argument dat er niets gebeurt in het weekend gaat dan volgens mij niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen kunt U Uw bank weer bellen. Vraag het maar eens na. Tschuess!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nelly3; Geld overmaken kan 24/7 muv onderhoud aan de site. U kunt dan uw lasten wel overmaken maar dat word gereserveerd. Bij u is het weliswaar afgeboekt, maar staat niet op de rekening van de begunstigde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb de bank gebeld en hun zeiden dat er op pinksteren geen geld wordt overgemaakt.. naar andere rekeningen vandaar dat het niet is afgeschreven?
Ja. Morgen zal de transactie verwerkt worden. Met pinksteren zijn de banken gesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze dat dit weekend overgemaakt heeft, dan heeft dat met pinksteren te maken. Als je online bankiert kun je ook zien wanneer het geld normaal gsproken overgemaakt is. Meestal de volgende werkdag.Dus dat is morgen
12 jaar geleden
Heeft je tante het wel goed gedaan. Ik heb vandaag gewoon betalingen via internet gedaan en ze zijn bij mij gewoon afgeschreven weet niet of de ontvanger vandaag al heeft ontvangen. Er zit geen mensenhand meer tussen.
12 jaar geleden
Van Rabobank naar Rabobank werkt ook gewoon op zondag.
Zelfs binnen een paar uur.
Grote kans dat Abn dat ook doet.
Maar zekerheid kan ik je daar niet in geven.
Sommige banken ,zijn tijdrekkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de ABN moet je het de zelfde dag op jou rekening hebben staan !
Laat jou tante het nog even controleren of alles bij haar goed is gegaan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ING zie je dan wel een afboeking bij de betaler, met de aantekening 'gereserveerd' - het geld is dan al wel van de rekening afgeschreven maar nog niet overgeboekt naar de ontvanger. Zo klopt het saldo van de betaler dus al wel, maar de ontvanger wacht nog op het geld,d at meestal in de nacht van de eerstvolgende werkdag wordt overgeboekt (dus dat zou deze nacht zijn).