Bestaat er een manier om het geluidsniveau van YouTube filmpjes gelijk ze zetten aan het geluid van de systeem geluiden van je computer?

Veel YouTube filmpjes klinken erg zacht waardoor ik mijn luidsprekers vol open moet zetten. Ik schrik me dan echter een ongeluk, als er een keer een email binnenkomt.
Dan lijken de speakers bijna te ontploffen.

Is daar een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.1K

Het beste antwoord

Rechts onderin vind je een volume tekentje. Open daar de volume mixer en zet windows geluiden wat naar beneden.

Als dat niet lekker gaat, schuif dan totale geluid, dus eerste kolom, helemaal naar beneden, en vervolgens het geluid van je browser omhoog, ddan gaat h algemene geluid weer terug maar blijft de rest lager en dus zachter

Toegevoegd na 7 uur:
Kijk afbeelding, zoiets moet je zoeken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kown, bedankt voor je antwoord. Ik zie rechts onderin echter niets wat lijkt op een volume tekentje.
Links onderin zie ik wel een afbeelding van geluid, wat ik daar uit kan zetten, of daar op rechts kan klikken. Maar vervolgens zie ik niets wat lijkt op een volume mixer...

Andere antwoorden (1)

De systeemgeluiden worden opgewekt door de geluidskaart, de geluiden van Youtube zijn bijv. MP3's , "ingebakken" in het filmpje. Voor beide bestaan aparte instellingen, oa volume, zie hiervoor de (ge-avanceerde) geluidsinstellingen in het configuratiescherm "geluiden en audio".(XP)

Toegevoegd na 10 minuten:
Ook kan gebruik gemaakt worden van de "mixer" om individuele aanpassingen per programma te maken.
(op taakbalk: optie van "volume", niet in XP).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb wel XP en heb je omschreven geavanceerde geluidsinstellingen in het configuratiescherm wel gevonden, maar hoe ik daar verder het probleem moet oplossen blijft me een raadsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies: Startknop>instellingen>configuratiescherm>geluiden en audioapparaten. In dat venster: 1e tabblad volume. Kies de 1e optie "geavanceerd". Dan krijg 5 volumeregelaars, waarmee je kunt experimenteren. Het antwoord van @known is correct, deze mixer is veel beter, maar zit echter niet in XP, helaas. Er zijn andere oplossingen (software).
Zie de discussie op:
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=55249