Heey allemaal, zijn hiEr mensen die bekend zijn met webdesign en webhosting?

Als je voor een klant een website gaat bouwen, moet je bij jou eigen webhost provider of moet die klant self eigen webhost gaan zoeken.
Wie iemand hier misschien iets meer daarover van hoe en wat het in zn werk gaat?

Allw tips zijn welkom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk dat dat er helemaal aan ligt wat je hebt afgesproken.
Het maakt niet uit waar hij staat, als je maar maximale uptime kunt garanderen. Als het voor jou makkelijker is om hem op je eigen hosting te uploaden zou ik daar geen problemen in zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij de completer website regelt, regel je dus ook een host, omdat het anders niet bereikbaar is. Indien je alleen de layout maakt en sliced en de klant zelf voor de content moet zorgen, stuur je het meestal op naar de klant of installeer je het op zijn webhost. Het is ook maar net hoe je het afspreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is mogelijk. Als je professioneel aan de slag gaat met websites, kan het echter interessant zijn om een eigen server bij een provider te huren: Je kan dan je klanten webhosting aanbieden, zonder dat je zelf de verantwoording hebt om uptime te garanderen: Dat doet het bedrijf wat aan jou de server (ruimte) verhuurt. Bij bv digitalus.nl kan je een reseller account aanvragen, waar zij jou een bepaald bedrag rekenen, en jou toegang geven tot hun server.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf webdesigner en regel voor een klant een hostpakket, die ik direct op hun eigen naam zet. Zo komt de factuur automatisch bij hunzelf terecht. Als je daar zelf tussen gaat zitten, ben je verplicht ieder jaar de klant een mail te sturen of hij zijn hosting wil behouden... nu ligt de verantwoordelijkheid bij de klant zelf. Is ook beter, want wat verdien je erop om er tussen te gaan zitten? 10 euro excl? Das 1 euro per maand :-s

Peter
LogicWebdesign.nl