Ik kocht een USB-microfoon om meersporenopnames te doen. Nu heb ik echter latency. Die had ik niet met mijn mengpaneel. Moet ik instellingen wijzigen?

Ik dacht dat ik nu zeker geen last zou hebben van latency en dat mijn geluid beter zou zijn. Hiervoor had ik een mengpaneeltje tussen mijn mic en mijn laptop. Daarmee had ik geen enkele latency. Toen die stuk ging dacht ik een goedkope en degelijke oplossing te vinden in de USB-mic. Hoe komt het dat ik nu wél latency heb? Dien ik nog bepaalde instellingen te wijzigen om dat te elimineren of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het mezelf goed herinner werken de Windows Vista en Windows 7 zeer beroerd . Ik heb zelfs ergens gelezen,dat de Windows XP drivers perfect (er) werken. Helaas geeft U niet aan ,onder welk O.S. Uw pc wordt aangestuurd. Verder bestaat nog altijd de optie ,om op een softwarematige manier een virtuele synthesizer optimaal te laten werken plus de mogelijkheid het e.e.a. in te stellen. Mocht de geluidskaart niet beschikken over de juiste (ASIO)drivers,dan kunt U deze op de volgende pagina downloaden:

http://www.asio4all.com/

Nadat dit is geïnstalleerd,dient U wél DEZE driver aan te wijzen om te activeren i.p.v. de windows driver.
Hierná is het dan nog zaak,om de buffergrootte te verlagen,totdat het met het "blote oor" niet meer hoorbaar is.
Tussen de 2 en 6 milliseconden is prima !

Groet:Zoekertje