Ik ga op vakantie en wil wat digitale films van mijn computer op schijf zetten. Hoeveel films kan ik op één 4,7 GB schijf zetten?

Tot dat de schijf (qua MB) Vol zit? Of is er een maximaal aantal minuten?

Als ik bijvoorbeeld een menu maak, en dan 4 films van 700 MB erop zet. Gaat dat dan lukken?

en welk DVD formaat kan ik het best gebruiken? Hij moet herkend worden in een portabele DVD speler.

Ik zat zelf te denken aan DVD-R

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige dvd-spelers kunnen divx aan, zoek even op of je speler dat kan. Of geef het merk/type van je dvd-speler.

Antwoorden (5)

Als jij 4 films in 1 film comprimeert dan moet dat wel lukken om op 1 dvd te gooien. Ik weet niet wat voor dvd speler je hebt maar de meeste kunnen inderdaad wel dvd-r aan maar je kan altijd even googlen naar het type nummer en staat meestal wel op de doos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan tot 20 uur opnemen met freemake.
Wordt wel een beetje wazig maar het kan.
Dus ongeveer 12 films.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe groot de bestanden zijn. Zo download ik meestal films rond de 800mb zo kunnen er ongeveer vier of vijf films op een dvd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht ook aan het formaat bv DivX is velenmalen kleiner dan dvd 5 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn legio programma's om digitale films te decoderen, of comprimeren. Let wél even op het feit dat niet iedere dvd speler alle formaten van gebrande kopietjes ondersteunt. Als ICT-er met meer dan 20 jaar ervaring heb ik hopelijk recht van spreken om programma's aan te bevelen. Any2DVD, ConvertX2DVD, welke te koop zijn maar ook ongekocht met een goede sleutelcode prima werken lijken mij de beste optie. any2 heb ik de beste ervaringen mee, Let wel, dvdspeler moet wel het "type" DVD aanvaarden, zoals Volvo bijvoorbeeld een aantal soorten "merk" cd's simpelweg niet afspeelt. Of je home audio van een peperduur merk het niet doet en een dvdspeler van het K-van van nog geen 30 eu alles afspeelt wat je er ingooit. Suk6