Ik ben internationaal chauffeur en heb nu een mini laptop waar ik via de mail mijn opdrachten binnen komen en dan uitprint kan ik dit ook met een ipad

Ik heb nu een mini laptop daar komen via de mail mijn opdrachten en som CMR op binnen. Als ik stil sta print ik deze via een printer met kabel uit. Kan ik dit ook met een i pad. Ik gebruik mijn mini laptop nergens anders voor alleen voor mail.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dat kan niet, om iets met een iPad uit te printen heb je een speciale printer met internet nodig waarbij je ook nog op hetzelfde netwerk als de printer moet zitten kan dat via mobiel internet niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat iets dat zegt dat hij via airprint direct naar je printer kan printen (alleen de ondersteunde printer).

Ik denk dat je het beste een apple store binnen kan lopen, dan kunnen ze je gelijk een printer dat geschikt aan jou jou verkopen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb het volgende gevonden:

Re: AirPrint/HP ePrint Requirements Clarification regarding Network
Nov 27, 2010 11:32 AM (in response to Tim's Tree)
Without a wifi network you need to have the C310 create one.

On the C310's touchscreen hit the wifi icon near the top left of the screen. Then hit 'settings'. Turn on the wireless connection. (If it is already on, then go to the bottom of the menu and set the printer back to factory defaults and then turn the wireless connection on.)

On the iPad go to Settings->Wi-Fi. You should see a network listed with a name similar to "HPC310a.xxx" Select that network.

Now you should be able to print from Mail, Safari, and Photos as well as the 50+ other AirPrint apps in the iTunes store.

Dus je moet als eerste een geschikte printer vinden, en een ad hoc netwerk opzetten via het menu van je printer.

Dan kan je vervolgens met je ipad dat netwerk vinden en ermee verbinden.

Ik weet niet hoe het met ip adres zit, maar waarschijnlijk krijg je een default ip na een tijdje omdat het geen ip adres krijgt. Vanaf dat moment kan hij de printer vinden en kan je direct via je printer printen zonder dat je een router of iets nodig hebt.

Het hele verhaal in het engels vind je hier:

https://discussions.apple.com/thread/2663260?start=0&tstart=0