Hoe zet je een bewegende afbeelding in een power point

Soms vind je op internet zo'n bewegend ding hoe zet je het dan in een power point want iedere keer als ik het probeer stopt de afbeelding met bewegen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (4)

Als het goed is dan zou hij het gewoon moeten doen. Kan ook aan het plaatje liggen. Werkt dat niet? En wil je persé een afbeelding laten bewegen dan moet je een paar dia's maken met de afbeelding die telkens een beetje anders is dan een timer instellen dat hij de dia's automatisch afspeelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je alleen gekopierd en geplakt? Want misschien moet je dan even afbeelding opslaan. En dan invoegen als afbeelding in het programma powerpoint. Als je dit ook al hebt geprobeerd, dan weet ik het ook niet.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je afbeelding van het formaar .GIF is heet dit een animated gif. Je kunt de afbeelding opslaan op je PC door rechts te klikken op de afbeelding.

Open PowerPoint en kies op de dia voor afbeelding invoegen.

De afbeelding zal nu niet bewegen, maar wel als je de diapresentatie afspeelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit werkt in ieder geval in PowerPoint 2003, 2007 en 2010.

Als de animatie een flash bestand is (type swf of flv) dan wordt dat niet ondersteund, althans niet zonder aanvullende plug-ins.

Er is ook een speciaal type animated PNG: APNG. Dit type wordt niet door internet explorer en ook niet door PowerPoint ondersteund.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als voorbeeld had ik dit bestand gebruikt, klik op de afbeelding om de animated gif weer te geven, want de preview bij de vraag geeft de animatie niet weer.

Rechtsklik dan op de afbeelding (als je de animatie ziet) en kies dan voor opslaan.

Toegevoegd na 14 minuten:
NB. Rechtsklikken en Copy/ Paste zou ook moeten werken (mits de afbeelding geanimeerd in de browser wordt weergegeven).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kopieren, plakken. Dan op presentatie klikken, alleen dan zie je de animatie.