Hoe kan ik mijn foto's exporteren uit mijn MacBookPro naar 'n externe schijf? Ik heb al verschillende externe schijven uitgeprobeerd, maar t lukt NIET

- en ik mag wel zeggen dat ik veel geprobeerd heb; verschillende externe schijven, bellen met Apple, advies in de winkel (maar dan krijg ik standaard antwoorden die ik zelf allaaaaang zelf had uitgeprobeerd...).
Groet, Someone Else

Toegevoegd na 9 uur:
De externe schijf is niet NTFS geformatteerd, zover was ik al, maar het lukt gewoon niet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoe is de schijf geformateerd?

Grote externe schijven zijn meestal als NTFS geformatteerd.

Dit kan niet door OSX worden beschreven.

Je an de schijf wel als FAT32 formatteren, maar dan mogen de bestanden niet groter zijn als 4GB per bestand.

Je kan hem ook als HFS+ formatteren, via MACOSX, maar dan heb je in windows weer software nodig om die schijf te kunnen gebruiken.
http://www.softpedia.com/get/File-managers/MacDrive.shtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de schijf NTFS geformatteerd? Dat is namelijk iets wat puur op Windows is gebaseerd.

Mac accepteert FAT32 en Mac Journaled. Mac OS X kan overigens NTFS wel lezen maar niet schrijven.