Is het normaal dat een laptop scherm kan wiebelen als je ze bij de bovenkanten(zijkant) beweegt?

Als ik me laptop scherm bij beide bovenkanten pak en beide een andere kant op duw bewegen ze heel erg soepel mee, ik weet niet of dit normaal is of dat dit slecht is? Ik heb een best dure asus laptop die nog maar 4 maanden oud is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

IK zelf heb een HP laptop en die beweegt ook vrij soepel mee en heb daar geen problemen mee maar inderdaad als je hem beweegt met scherm opengeklapt kan hij natuurlijk wel eens wiebelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het scherm opengeklapt is is het normaal dat het scherm beweegbaar. Een laptop is gemaakt om open/dicht te klappen dus zou dit mogelijk moeten zijn omdat er geen klem is. Als het scherm erger wiebelt dan toen je hem aanschafde zou ik er even naar laten kijken. Als het scherm dichtgeklapt is en het scherm wiebelt zou ik er ook even naar laten kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt vaak voor. Er wordt steeds meer bezuinigd op de fabricage kosten van een laptop. Ook is het gewicht belangrijk en wordt het glas soms ook vervangen door plastic. Hierdoor ontstaat deze lage stijfheid van het scherm. Het is overigens niet goed voor je scherm om deze de buigen.

Ik vind het zelf nogal kwetsbaar en heb bewust daarom voor een stevige aluminium behuizing gekozen (MacBook). Nooit spijt van gehad ;-)