Hoe kan ik een film of programma gebrand op een dvd-schijf overbrengen naar een externe harde schijf of naar die van mijn computer.

Heb je hiervoor een bepaalde (gratis) programma voor nodig?
Mijn pc loopt op windows 7.

Toegevoegd na 24 minuten:
Wat ik bedoel is dus: ik heb een programma opgenomen op tv via een dvd recorder, daarna gewoon gefinaliseerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Ga naar "deze computer", en open de dvd-schijf. Kopieer (rechtermuisknop op de bestanden) vervolgens de bestanden.

Vervolgens kan je deze bestanden weer plakken op je computer door bv. met de rechtermuisknop op je bureablad te klikken en te plakken.

Of dus de externe harde schijf te openen in "deze computer" en het hier te plakken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ga er van uit dat je met een film een .avi bestand bedoeld. Als het om een DVD gaat kan je inderdaad het beste er een .iso van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiervoor dient U een iso bestand te maken. Met IsoBuster is dat vrij eenvoudig.

http://filehippo.com/download_isobuster/

Als U dat isobestand hebt,kunt U het overzetten door het te slepen en op de externe schijf uit te pakken (Daemon)

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mensen hierboven ook zeggen een .ISO ervan maken is optioneel. Als je gewoon VTS_01_1.VOB dubbelkikt in de map die je gecreeerd hebt speelt WMP gewoon alles af, bij andere mediaspelers moet je soms even alle .VOB's in een playlist gooien.

Als je dit weer wil branden als DVD kan dat ook gewoon weer door alle bestanden in een VIDEO_TS map te gooien. Meeste DVD-brandprogramma's maken die automatisch aan.