Haal je wel eens cookies, overbodige bestanden, adware enz. weg? Dit laat hem erg vol lopen en dan gaat hij steeds langzamer werken omdat de schijf veel te vol raakt.
Regelmatig defragmenteren moet je ook doen. Zo zet je bestanden weer aan elkaar en worden de lege ruimtes op de schijf weer gevuld. Als je dit nog nooit gedaan hebt, dan kan het wel uren duren voor hij klaar is!
Download dus een programma als CCleaner, die haalt veel
cookies en dergelijke troep weg. Je kunt ook een programma als 'tune up utilities' of 'advanced system care' gratis downloaden. De laatste heeft ook een optie 'smart defrag' om te downloaden. Deze defragmenteert je schijf ook.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

al een virusscanner geprobeerd? ikzelf heb Spyware doctor, erg handig. moet je helaas wel voor betalen. anders, kan het zijn dat je misschien, bij het opstarten automatisch programma's start. de computer kan hier erg veel moeite mee hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
virusscanner gebruiken(het kan zijn dat er een virus in zit), programma's verwijderen die je niet gebruikt of je pc herinstalleren zodat alles weer nieuw is en je belangrijke bestanden op harde schijf plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een keer je register op te schonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download HijackThis op http://free.antivirus.com/hijackthis/

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten
Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

stuur dit logje door via Privé bericht. dan zal ik dat logje analyseren en kijken wat je kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een mac!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor is de allerbeste alles-in-één uitermate geschikt voor :

http://glary-utilities.en.softonic.com/

Als U toch met deze software aan de gang bent ,zoek dan meteen Glary Register Repair,óók GRATIS en beter dan Windows zelf !! Verder 'n paar extra geheugenbankjes er bij of upgraden .

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 1 dag:
Als U op tijd bent ,dan kunt u GRATIS een duur pakket van normaal ruim Euro 50,00 op deze pag. ALLES laten uitvoeren :

http://nl.giveawayoftheday.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet denk wel wat de reden is

download CCleaner of COMODO

die ruimt heel je pc of laptop op zoals oude internet geschiedenis en anderen computer vuil!

klik hier onder om deze te downloaden

Hier kun je hieronder de CCleaner downloaden
http://download.cnet.com/ccleaner/?tag=mncol;1

en Hier onder kun je de COMODO downloaden
http://download.cnet.com/Comodo-System-Cleaner/3000-2094_4-10909697.html?tag=mncol;2

oke ik hoop dat het helpt voor je PC of laptop

meestal word je PC of laptop traag door computer geschiedenis en vuil van anderen programma`s

Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer deze eens zie link
Deze pakt heel veel aan en defragmenteert ook
ik gebruik zelf
maar 3 proggie om de zaak schoon te houden

Deze dus
advance system care (heb ik zelf gekocht )
zo goed vind ik hem dus

microsoft security essentials virus scanner is gratis
let wel je windows moet legaal zijn

malwarebytes.org let wel ! alleen van deze site
www.malwarebytes.org

cc cleaner

Meer heb je niet nodig
en blijf daarbij aan de rightside van het intenet
Don,t go to the darkside ;)
en vermijd die irritante reclames button en banner van gratis pc scan etc etc.
geen toolbars downloaden ik gebruik alleen die van google
capthavoc
13 jaar geleden
Elke pc zal op den duur wat langzamer worden. Helaas
Wat kunnen wij hieraan doen?
Elke maand een schijfcontrôle, defragmentatie doen. Deze vind je door te rechtsklikken op de schijf in windows verkenner, klik in het snelmenu op eigenschappen. In het venster wat nu verschijnt klik je op tabblad extra. Daar vind je schijf contrôle en defragmentatie. Haal via het internet ccleaner op en installeer dat, elke maand uitvoeren. Als je bang bent dat er met internet verkeer spyware kan zijn binnengekomen download superantispyware en voer het uit. Als laatste maak elke twee jaar de computerkast open in een laptop een aantal dekseltjes aan de onderzijde , uiteraard eerst de stroom eraf. Probeer met een zacht kwastje en mogelijk een blaas apparaat de stof overal te verweideren. Vooral de koelblokken van de processor en de grafische kaart.
Warmte heeft een slechte invloed op de prestaties en kan zelfs tot schade leiden. Als je veel doet met foto, geluid en film, kijk dan even naar het werkgeheugen. Soms is het handig dit wat op te hogen. Voor XP en Vista meer dan 2 GB en voor Windows 7 4 GB. Met het gratis programma speedfan kun je controleren hoe de toestand is van je harde schijven.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je een windows-pc hebt. Trager worden van een pc kan een aantal oorzaken hebben.
> Je schijf is erg gefragmenteerd (opl.: defragmenteren). > Er worden veel "onnodige" programma's geladen (opl.: Start/Uitvoeren/MSCONFIG/Opstarten en overbodige programma's uitschakelen
> Weinig geheugen waardoor windows gaat staan swappen naar je harddisk. Opl.: geheugen bijprikken
> Je Anti4us programma is constant aan het werk. Opl.: meer geheugen of mogelijk opnieuw configureren dan wel opnieuw installeren
> Je hebt last van een virus. Opl. scannen/cleanen, evt. online

Ik heb nu te weinig informatie om vast te stellen wat bij jouw pc de oorzaak is. Probeer in ieder geval op GOOGLE eens te zoeken naar "trage pc".
Sterkte