Is het mogelijk om een uitdraai te maken van alle bestandsnamen in een bestandenmap?

Bijvoorbeeld; ik wil een lijst maken van al mijn muziek dat onderverdeeld is in verschillende submappen, zonder alles over te typen.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Er is een tooltje voor, ik gebruik het ook en werkt prima. Zie link
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit tooltje getest en het doet precies wat gevraagd wordt. Inclusief subdirectories. Het is gratis en hoeft kennelijk niet geinstalleerd te worden. In Vista rechtsklikken en uitvoeren als administrator. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo, ik heb het werkend op Vista getest, voor ik mijn reactie gaf.
paulus811
14 jaar geleden
Leuk dat ik je heb kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tooltje doet precies wat in mijn antwoord staat, alleen het voordeel is dat er dan een mooie visuele schil omheen zit :) Weer idd ook op Vista, zojuist getest.

Andere antwoorden (4)

Goede Vraag. In Windows Verkenner was dit nooit mogelijk, maar ik heb het niet echt meer bekeken met Windows Vista. Je zou het eens met wincommander kunnen proberen. Dit is een gratis tool.

http://www.ghisler.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Handig programma, maar daar kan dat volgens mij niet mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even gekeken en je kunt er complete directories mee kopiëren en plakken in kladblok. Ik merk ook dat het programma niet gratis is! Je kunt het een maand uitproberen.
AWM
14 jaar geleden
Ok, dat kan op die manier wel dus, ik ook goed idee.
Ik ben een fan van 'Speedcommander', lijkt veel op Total Commander (ook niet gratis) die kan wel directories en filenames rechtstreeks uitprinten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah, nog beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De link van Paulus werkt ook super. Dat is wel gratis
U kunt als volgt de functie voor het afdrukken van een mapoverzicht toevoegen aan de Windows Verkenner:

1. Open Kladblok en kopieer en plak de volgende tekst:

@echo off
dir %1 /-p /o:gn > "%temp%\Listing"
start /w notepad /p "%temp%\Listing"
del "%temp%\Listing"
exit

2. Sla het bestand op als Prin.bat in de Windows-map en sluit Kladblok af.
3. Start Windows Verkenner en klik op Mapopties in het menu Extra.
4. Open het tabblad Bestandstypen en klik op Bestandsmap.
5. Klik op Bewerken en vervolgens op Nieuw.
6. Typ Mapoverzicht afdrukken in het vak Actie.
7. Klik bij Toepassing die wordt gestart voor de actie op Prin.bat en klik op OK.
8. Klik achtereenvolgens op OK, op Toepassen en nogmaals op OK.
9. Open Windows Verkenner, klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u een overzicht wilt afdrukken en kies vervolgens Mapoverzicht afdrukken.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe voer ik dit uit in Vista?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord. Ik zoek ook nog even voor Vista
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NB. Je krijgt alleen een lijst van de bestanden in de huidige map. Ik krijg hetzelfde (en meer) met Wincommander!
Ja hoor, dat kan.

Start -> Uitvoeren -> cmd

Je komt nu bij de DOS prompt.
Ga met cd (change directory) naar de directory waar de muziekbestanden staan. Bijv:

cd muziek

En tik dan in:

dir /s > c:\lijst.txt

Nu staat in lijst.txt een lijst met de bestanden. Deze kun je verder filteren via bijvoorbeeld Excel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook met 'Karen Directory Printer'.
Als je na installatie binnen de verkenner rechtsklikt op een map, komt de optie tevoorschijn om de inhoud van de map te printen.