Hoe kan een beamer zwart laten zien

Hoe kan een beamer op het scherm zwart laten zien? Een beamer werkt toch door middel van een lamp en zwartlicht bestaat niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een beamer toont inderdaad geen zwart licht. Het beeld wekt de suggestie van zwart door het contrast met andere, wel verlichte delen van het projectiescherm.
bamibal
13 jaar geleden
Zwart wordt verkregen door geen licht uit te stralen, op de plek waar het zwart moet zijn straalt de beamer dus geen licht uit, op die plek weerkaatst dan niets en daarom zien wij mensen het als zwart.