Mijn kind heeft een typecursus gedaan. Hij heeft bij de eindtoets. 196 aanslagen per minuut is dat goed of niet?

Toegevoegd na 5 minuten:
en wat is de gemiddelde dan?

Toegevoegd na 11 minuten:
ja de fouten zijn er afgehaald met fouten was het 200

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (8)

dat is heel goed! ik heb zelf ook een typecursus gedaan, het is eigenlijk best snel!
beoordeel zelf! vraag of hij een keer iets uit wil typen voor je, dan zie je het zelf!

Toegevoegd na 6 minuten:
het gemiddelde is 175
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is bovengemiddeld. Feleciteer hem daar maar mee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een typecursus gedaan en geloof dat ik dezelfde aantal aanslagen per minuut had.

Ik denk dat het opzich niets uitmaakt omdat je er zelfs na de cursus steeds behendiger in wordt. Ik ben echt heel blij dat ik het heb gevolgd. Het heeft zoveel voordelen! En of je nu 196 of 159 aanslagen oer minuut typt maakt naar mijn mening niet zo uit. Je hebt altihd een voorsprong op iemand die met twee vingers typt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het beste dat ooit uit zoon typcursus kwam was 195 een wonder eigenlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is best heel goed, want bij 110 haal je volgens mij je diploma al.
Ik hoop trouwens wel dat hier dan de fouten al afgetrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat het niet op een ouderwetse typemachine is geweest?

Normaal gesproken krijg je bij een type-examen ook een cijfer. Het cijfer voor accuratesse is het cijfer dat gaat over de snelheid, in combinatie met het aantal cijfers.
Als je kind voor de 196 aanslagen een 7 heeft, dan is het goed, maar niet extreem goed. Als hij een 10 heeft, dan is het extreem goed.

Je kunt je snelheid ook testen op onderstaande site.

http://dutch-speedtest.10-fast-fingers.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier is een site waar je een test kan doen en een schema kan zien met gemiddelde aanslagen per minuut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig. Voor de lol effe getest. 252 aanslagen per minuut. Niet slecht voor een duffe zondagmorgen.
Bij de meest eindtoetsen voor een type cursus is het gemiddelde omstreeks 200.
De beste die ik ooit in de cursus heb gehad heeft 423 aanslagen gehaald. Super
Frank