Zijn er alternatieven voor de hiërarchische ordening van mappen en bestanden?

Je kunt een bestand slechts in één categorie tegelijk onder brengen. Dit is inherent aan de boomstructuur die gebruikt wordt bij de ordening van bestanden op de computer. Omdat het hierdoor moeilijk wordt om bestanden te archiveren (en te zoeken) zou ik graag de vrijheid willen hebben om een bestand in meerdere categoriën tegelijk onder te brengen (dus eigenlijk een netwerkstructuur in plaats van een boomstructuur) bestaat er daarvoor een applicatie?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb zelf intussen wat onderzoek gedaan. Tot nu toe heb ik het volgende gevonden:
Zoekfunctie van windows verkenner: zou goed kunnen werken, alleen is het niet mogelijk om bijvoorbeeld PDF’s te labelen en ik heb ook nog niet kunnen ontdekken hoe je zoekmappen kunt bewerken (voor als je de query wilt aanpassen/verfijnen).
Taggedfrog: je kunt hier heel makkelijk bestanden mee taggen. Jammer genoeg is pikt het geen wijzigingen op (bestanden wissen/verplaatsen). Het zou mooi zijn als Taggedfrog een synchronisatiemogelijkheid zou hebben.
Ik ben op zoek naar een tool/oplossing waarmee je alle soorten bestanden kunt taggen, die automatisch synchroniseert met wijzigingen op de schijf/schijven ( gewiste/verplaatste bestanden) en waarmee je ook bestanden op een server kunt taggen.
Weet iemand of een dergelijke tool bestaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

heb je al geprobeerd met snelkoppelingen te werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hhhmm...ik snap wel wat je bedoelt. Maar weet helaas geen oplossing. Succes!
Je kunt natuurlijk de datum en tijd voor een bestand gebruiken, maar ook met de naam van het bestand spelen. Zo kan je het bestandsnaam beginnen met categorie. En worden alle bestanden van dezelfde categorie bij elkaar gehouden door windows.
Ook met zoeken op trefwoorden kan je weer gegevens terugvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zoekt dus een soort van database bestandssysteem, fat32, ntfs en al die andere bestandssystemen hebben een boomstructuur.
je zou de snelkoppelingen misschien in een database kunnen plaatsen, dan kan je wel labels geven aan de snelkoppelingen en met query's kan je dan bestanden zoeken.