wat is een goede internet adapter, zelf heb ik een Siemens adapter 108 maar die bevalt niet, het is voor een draadloze verbinding met het modem

Ik heb een Siemens 108 Giga draadloos internet adapter, maar die valt vaak weg. Welke adapter is niet te duur en geschikt voor verbinding maken via speedtouch modem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kies in principe altijd een adapter van hetzelfde merk als je router of accesspoint.
Als de afstand tussen het router erg groot is, kun je het beste netgear nemen deze is zeer krachtig en heeft een groot bereik. IK heb hier enige ervaring mee in een groot herenhuis in Arnhem. Probeer maar eens dichter bij het modem te werken en daarna verderweg. Dan zie je precies wanneer d het signaal zwakker wordt.
Vergelijk het maar met een antenne op een draagbaar radio.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

beste is een voor verbinding met draad te gaan, anders een duur merk :p, nee ligt eraan wat voor verbinding je hebt en hoever je weg zit van de modem. het is handiger als je je wensen van wat de adapter moet kunne erbij zet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken naar de adapters van Linksys, die bevallen mij wel goed. Bekabeld internet is sowieso beter trouwens.

Ook kan je eens kijken of je draadloze internet op een ander kanaal wel beter werkt, mogelijk heb je andere modems/routers in de buurt die op hetzelfde kanaal ook uitzenden (dat verstoort jouw verbinding).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou cisco linksys aan kunnen schaffen... Zeer goede kwaliteit. Of en draadlooze router op je modem aan kunnen sluiten van cisco.... Heb dit zelf ook gedaan en geeft zeer goede dekking. Ze zijn de goedkoopste maar dan heb je ook wat