Wie kan me helpen bij mijn computerinstellingen?

Heb pas internet en ben een volslagen leek op computergebied. Heb internet explorer 8 gedownload.Om de website correct weer te geven moet ik nu het ActiveX-besturingselement installeren. Daarvoor moet ik met de rechtermuisknop op de informatiebalk van Internet Explorer klikken; die zit net onder de adresbalk, zegt Windows. Het voorbeeldplaatje van het computerscherm komt niet overeen met wat ik op mijn scherm heb. Ik heb nog 3 balken onder de adresbalk, maar geen van de 3 toont mij in de verschijnende snelmenu's de term -ActiveX-besturingselement installeren- bij rechts klikken. Help, wat moet ik doen? Verschillende dingen werken nu niet meer goed. Heb ook al een actie ondernomen om die downloading ongedaan te maken met een hersteltoestand van Windows, maar dat leverde me me op dat de balk waarop de termen Bestand/Bewerken/BeeldFavorieten/Extra/Help staat ook verdwenen was.

14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo Zondag,
Internet Explorer 8 is verder prima en hoef je niet te verwijderen om je probleem op te lossen. Wel is het verstandig om eerst eens wat na te lezen hoe de browset werkt en wat je beslist moet weten. Voor de meesten is dat gesneden koek, voor anderen niet. Geen probleem.

Ik zal je eerst eens proberen te wijzen op wat basis links.

De eerste is van Microsoft en gaat over de balken. Klik op onderstaande link en op de pagina op "wat is een informatiebalk".

De activeX besturingselementen kan je later terugvinden via het menu Extra - Invoegtoepassingen beheren. Je krijgt dan een venster met alle toepassingen die zijn geladen. Mocht je een invoegtoepassing hebben geblokkeerd dan kan je dat in dit scherm deblokkeren. Maar een gemiddelde computergebruiker zou in dit scherm niets hoeven te wijzigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies de goede link en prima uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(+1)

Andere antwoorden (3)

Vergeet Internet Explorer en installeer Mozilla Firefox. Het is veel sneller dan IE en werkt perfect kan ik je uit eigen ervaring melden. Gratis download via onderstaande link.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens! Doen! En je internetleven wordt een stuk aangenamer. Niet bang zijn: het is niet moeilijk te installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scheelt idd veel hoofdpijn (+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meteen ; alleen maar plusduimpjes voor dit antwoord en niks aan toe te voegen.
zondag
14 jaar geleden
Kan best wel een goed advies zijn, bedankt dus. Maar dat lost nu even mijn probleem nog niet op dat verschillende dingen het niet meer doen. Het lijkt me dat ik dat eerst moet herstelloen, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is weer zo'n stom antwoord. Hoe vervang ik mijn achterwiel van mijn fiets? en het antwoord is: gebruik zijwieltjes.
paulus811
14 jaar geleden
Firefox is een alternatieve Internet browser en kan IE dus volledig vervangen. Ik lees dat installatie van IE problemen geeft, maar daar kun je dan dus mee stoppen. Je zou IE zelfs kunnen verwijderen. Je schrijft 'verschillende dingen het niet meer doen', maar dat is te vaag om een antwoord op te kunnen geven. Je explorer lijkt te werken, want anders zat je nu niet op GV.
paulus811
14 jaar geleden
jjgjohn, nee jouw reactie is lekker opbouwend. Ik probeer de installatieproblemen van de vragensteller op te lossen door een alternatief te bieden, een geheel nieuwe fiets dus en nog gratis ook. Ga je familie vervelen als je niks te doen hebt. Ik respecteer ieders mening, maar ga niet lopen roepen dat het een 'stom antwoord' is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Stap over op Firefox" is geen antwoord op de vraag hoe je instellingen in Internet Explorer moet aanpassen.
paulus811
14 jaar geleden
Aan iemand die zich introduceert als 'volslagen leek op computergebied', is het aanbieden van een alternatief toch geen slecht antwoord? Het gaat er toch om dat je uiteindelijk een werkende browser hebt? Feitelijk heb je gelijk dat het geen antwoord is op de vraag, maar we staan hier niet voor de rechtbank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik reageer zo, omdat het geen antwoord op de vraag is.
paulus811
14 jaar geleden
jjgjohn, melden als misbruik dan zou ik zeggen. Ben benieuwd hoe 'stom' mijn antwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In feite is het zo dat menigeen flinke koppijn krijgt van het proberen oplossen van problemen met ie8. Dat is waarom menigeen firefox aanraadt als andere/alternatieve browser. En nee, je hoeft niet eerst de problemen in ie8 op te lossen voor je firefox gebruikt in plaats van ie8. Firefox is helder en duidelijk met goede help files beschikbaar, waardoor problemen zich veel gemakkelijker laten oplossen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ook nog Opera, Chrome en Safari hoor? Maar dat lost het probleem niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraag een oplossing voor een probleem met Internet Explorer en krijgt goedbedoeld het advies om dan maar een andere browser te gebruiken. Maar daar los je de kern van het probleem niet mee op. Dat is namelijk een gebrek aan wat kennis van de browser. Dat is helemaal niet erg, maar ik vind het antwoord om dan maar een andere browser te gebruiken die je ook moet leren kennen niet goed.
Je kunt de termen Bestand etc terugkrijgen door met de rechter muisknop direct naast het tabblad te klikken en dan menubalk selecteren. Een activeX besturingselement kun je alleen installeren door met de linker muisknop direct onder de tabbladen te klikken op toestaan installeren. Kom je er helemaal niet uit dan kun je teruggaan naar de originele instellingen. Ga naar configuratiescherm en dan internetopties, kies vervolgens geavanceerd. Klik dan op de button Opnieuw instellen...

Toegevoegd op 14-06-2009 12:40:48
ActiveX besturingselementen zijn programma's die je nodig hebt om bepaalde taken binnen IE8 te kunnen uitvoeren. Voorbeelden zijn Adobe Flash Player of Adobe Shockwave. IE8 waarschuwt eerst direct bovenaan het scherm hiervoor, dat is maar goed ook anders zouden virussen automatisch installeren. Je moet dus toestemming geven om dit ActiveX besturingselement te installeren.

Toegevoegd op 14-06-2009 12:42:48
Het zit dus nergens in het menu van Internet Explorer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker op Hyves?.. ik heb exact hetzelfde probleem gehad, als dit het geval is kun je hyves een bericht sturen dat je internet het niet goed doet op IE8.. dan sturen kun enkel je de toolbar op die je nodig hebt om hyves te laten functioneren. Bij mij liep ook met de vorige stap alles vast.