ik zit in vmbo en later wil ik ict worden. ik kan elektrotechniek of economie volgen. ik wil weten wat is makkerlijker en moelijker. en waarom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Is persoonlijk maar electrotechniek zal je meer aan hebben en zal waarschijnlijk je ook meer liggen als je ICT interessant vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om wat makkelijk of moeilijk is.
Je moet een profiel kiezen dat bij jou vervolgopleiding past.

Je kunt bijvoorbeeld de vakken als economie en wiskunde doen en als keuzevak natuurkunde.
Dan kun je de profielen economie-maatschappij nemen en techniek.

(dat was in mijn tijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ICTer moet je de technische kant opgaan.
Je MOET hier dus de bèta vakken voor hebben, wiskunde en natuurkunde zijn VERPLICHT.
Wat makkelijker of moeilijker is kan een ander niet beoordelen, je moet uitgaan van jouw kennis en vaardigheden. Mijn zoon vindt bijv. wiskunde een 'eitje' en was blij dat hij economie kon laten vallen. Hij haatte dit soort rekenen. Ik zelf begreep de ballen van wiskunde, het was voor mij abracadabra. Ik haalde echter met gemak mijn middenstandsdiploma. Economie was dus weer meer mijn ding.
13 jaar geleden
Ik heb ook voor het profiel economie gekozen,
Ik ben inmiddels af studerende als ICT beheerder.

Lijkt me beter als elektrotechniek, daarmee heb je te weinig voorkennis met ICT lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als ik jou was terug gaan naar de basisschool en leren spellen! Zelf ICT worden zit er niet in voor je denk ik, misschien kan je met carnaval als pc gaan?