Stel ik wil mensen als bedrijf een service bieden dat je voor hen een Wordpress blog installeert en op maat maakt. Is dit legaal?

Wat zijn de regels precies qua copyright en licensing? Hoe ver mag je Wordpress aanpassen, zodat je het legaal blijft doen?

Er zouden bijvoorbeeld verzoeken kunnen komen tot het verwijderen van het Wordpress logo. En ik wil er toch een zakcentje aan verdienen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat mag. De WordPress-software valt onder de GNU General Public License.

Op de website dat het volgende:

"The GNU General Public License, or GPL, is an open source license. Open source doesn't just mean that you can view the source code — it has political and philosophical implications as well. Open source, or "Free Software", means you are free to modify and redistribute the source code under certain conditions. Free doesn't refer to the price, it refers to freedom. The difference between the two meanings of free is often characterized as "Free as in speech vs. free as in beer." The GPL is free as in speech."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, na iets meer over GPL gelezen te hebben ben ik eruit. Het mag dus gewoon, mits je aangepaste code aan dezelfde voorwaarden voldoen als waaronder de broncode gereleased is.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij mag je het gewoon totaal aanpassen zolang er maar staat aangegeven dat het afkomstig is van Wordpress.

Staat er verder niets op de oorspronkelijke website van hun?