Wat is nou eigenlijk gangbaarder, DVD-r of DVD+r?

Zo nu en dan moet ik iets op dvd zetten voor iemand en dan twijfel ik of ik het op een DVD-r of DVD+r zal zetten. Mijn voorkeur heeft DVD-r want heb het idee dat DVD+r soms storingen heeft. Maar wat is nou eigenlijk het type wat de meeste mensen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is er niet echt een meest gebruikte.
Het ligt vooral aan uw brander.
Sommige branders kunnen alleen -r branden en andere weer alleen +r.
Maar nieuwe branders kunnen dat beide.

Ik dacht dat t vroeger zo was dat de DVD+r duurder waren dan de -r, dus dat de - meer gebruikt werden (ik gebruikte die zelf ook). Maar heb net gekeken, tegenwoordig scheelt het niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het er vooral om gaat of de ander het schijfje kan afspelen: DVD-r wordt op dit moment nog door meer spelers ondersteund dan DVD+r. De laatste is wel snel terrein aan het winnen.

Voor dit moment zou ik dus altijd kiezen voor DVD-r als ik iets voor een ander op een schijfje zet.