Hoe kan het dat er ineens 4GB RAM is verdwenen?!

ik draai onder windows 7 64bit. Heb mijn nieuwe computer nu een maand en plotseling is 4 van mijn 6 Gb ram geheugen verdwenen. Alsof het er niet meer in zit, nergens wordt het aangegeven, niet in de bios, niet in

De stripjes zitten er natuurlijk nog wel in. Dit probleem doet zich voor sinds ik via een utility dat ik bij mijn moederbord heb gekregen mijn bios had geupdate.

Het lijkt me gek dat ik sinds een biosupdate niet meer dan 2GB ram ondersteund wordt. Ik ben wel bekend met de 4GB drempel bij 32 bit maar dat is heel wat anders.

Weet iemand ook hoe ik mijn bios weer terug kan zetten naar de oude versie? Is dat gewoon een kwestie van biosbatterij er uithalen en weer terug zetten dat het hersteld is? (Net als de manier van het bioswachtwoord verwijderen)

Het betrefd Corsair XMS geheugen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Begin eens met alle waarden in je Bios 'default' te zetten.
Dat zit ergens bij de instellingen in je Bios, ik kan niet precies vertellen waar, want dit verschilt.
Als dat niet helpt, dan ga je naar de website van de fabrikant van je moederbord en download je de firmware van je moederbord. (al dan niet de laatste of de voorlaatste). Hoe je die in je Bios krijgt staat erbij beschreven.
escape