In welk land is de snelste interverbinding?

Ik weet dat het niet in Nederland is of zelfs niet in Europa maar ergens in japan ofzo? Graag wil ik weten wat de snelheid is dus in Nederland 120mbps/upc? Zover ik weet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Inwoners van Zuid-Korea hebben thuis gemiddeld de snelste internetaansluiting ter wereld. Nederland staat wat downloaden betreft op plaats 8. Dat blijkt uit metingen van breedbandsnelheden in 152 landen.

Het Amerikaanse bedrijf Ookla, dat eerder de veelgebruikte Speedtest ontwikkelde, heeft over een periode van 30 dagen de werkelijke snelheid van internetaansluitingen gemeten in 152 landen en daarmee de zogeheten Netindex samengesteld. Cijfers van bedrijfsaansluitingen zijn zoveel mogelijk weggefilterd. Wereldwijd ligt het gemiddelde op 7,67 megabit per seconde, in de lidstaten van de Europese Unie op 10,02 Mbps.

Zuid-Korea voert de ranglijst aan met een gemiddelde downloadsnelheid van 34,14 megabit. Aan de andere kant van het spectrum staat hekkensluiter Soedan met een stroperig trage 340 kilobit per seconde. De Verenigde Staten scoren behoorlijk laag (positie 26) met een gemiddelde snelheid van 10,16 Mbps.

Toegevoegd na 4 minuten:
er is een zweedse oma met een snellere verbinding,maar dat is een uitzondering.Ik zet haar er toch bij omdat het gewoon een mooi verhaal is !

Published: 12th July 2007 11:07 CET
Online: http://www.thelocal.se/7869/
A 75 year old woman from Karlstad in central Sweden has been thrust into the IT history books - with the world's fastest internet connection.

Sigbritt Löthberg's home has been supplied with a blistering 40 Gigabits per second connection, many thousands of times faster than the average residential link and the first time ever that a home user has experienced such a high speed.

But Sigbritt, who had never had a computer until now, is no ordinary 75 year old. She is the mother of Swedish internet legend Peter Löthberg who, along with Karlstad Stadsnät, the local council's network arm, has arranged the connection.

Toegevoegd na 1 uur:
Netwerkbedrijf Akamai heeft een momentopname gemaakt van de internetsnelheden wereldwijd. Daaruit blijkt dat de stad met de snelste breedbandverbinding Masan in Zuid-Korea is met 12 mbps (megabits per seconde). Zuid-Korea wordt gevolgd door Hong Kong, Japan en, verrassend genoeg, Roemenië. Nederland staat op de zevende plaats met 5.9 mbps.

Blijft toch Zuid Korea ben ik bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die oma heeft een hele snelle verbinding en zo zullen er nog wel een paar mensen zijn. Ik neem bijv. aan dat in het data center van bijv. AMS-IX (http://www.ams-ix.net/) ze ook verbindingen hebben van een paar honderd Gbps.
Misschien bedoel je een ander soort internetverbinding, maar dan moet je de vraag goed stellen.
Antwoorden die alleen de snelheid van de gemiddelde internetverbinding in een land ophoesten hebben ook weinig zin. Ik heb een 16 Mbps verbinding, ook al ligt het gemiddelde in Nederland lager. Dat gemiddelde zegt totaal niets over wat er in een land te krijg is.