Ik denk dat je de systeem beeps bedoelt tijdens het opstarten. Ze worden door het BIOS aangestuurd en geven informatie. Eén piepje betekent dat de computer normaal start.

Als Windows daarna niet start, of je hebt een zwart scherm, dan geeft het piepje aan dat het BIOS wel normaal is gestart. Hoor je meer piepjes, dan geeft dat andere informatie over mogelijke problemen. Bijgaande link met informatie over verschillende systemen.

Je kan dit waarschijnlijk uitzetten in het BIOS. In bijgaande links wordt ook de suggestie gedaan om het kleine speakertje los te koppelen. Omdat het systeem waarschuwingen zijn lijkt het me niet verstandig. Bij problemen krijg je geen indicatie meer over wat er mogelijk aan de hand kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit komt doordat de pc z'n BOOT check uitvoert. Dit kan je niet uitzetten of voorkomen.

Toegevoegd na 6 minuten:
sorry verbetering * dit kan je wel voorkomen. Bij sommige pc's kan de systeemspeaker handmatig uitzetten inde BIOS. Andere pc's moet je openmaken en daar de systeem speaker ontkoppelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitzetten is vaak geen probleem. Maak je PC open en zoek naar het speakertje. Trek het stekkertje op het moederbord los. Klaar.
Soms zit het speakertje geïntegreerd op het moederbord, en dat lukt deze truc niet.
escape