Kan ik de universele adapter gebruiken voor mijn laptop?

Mijn originele adapter van mijn HP laptop is kapot gegaan. Nu heb ik een universele adapter gekocht van het merk AcBel. Op de doos van de universele adapter staat dat deze 95 w is, en de originele adapter van mijn laptop is 90 w. Wat betekent dit? en is dit schadelijk voor mijn laptop? Kan ik hem gewoon gebruiken?

Toegevoegd na 27 minuten:
Voor de rest staat er op:
HP:
90 w
input: 100-240V - 1,5A - 50-60Hz
output: 19 V - 4,74 A

Universeel:
95 W
input: 100-240V - 1,2 A - 50-60 Hz
output: 19 V - 4,74 A - 5 V - 1 A

Dus bij input zit er wel verschil in V?
Is het dan nog te gebruiken?

Haha sorry, ben echt niet thuis in die dingen! ;)

Alvast bedankt,
Janneke.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dat kan gewoon, de adapter regelt hoeveel je laptop nodig heeft.

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarom heet het ook een 'universele' adapter, anders zou het al een stuk minder universeel zijn. Overigens vind ik hem dan niet meer universeel, universeel betekent 'voor alle laptops'. Voor alleen '90 watt' laptops, vind ik ze eigenlijk niet universeel meer. maar ik weet niet hoe het in het echt zit.

Succes.

Toegevoegd na 7 minuten:
Natuurlijk moet je dan wel naar het limiet van de adapter kijken, voordat ik weer zo'n flauwe opmerking krijg in reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is geen probleem, mits de voltage overeenkomt met die van de HP-adapter (bv 15 volt).
Die 95 w geeft aan wat de adapter kan leveren aan vermogen .... in dit geval 95 watt.
Meer wattage is altijd goed, minder niet ... want dan raakt de adapter overbelast en wordt warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen probleem, meter zelfs als het andersom was geweest had je deze niet kunne gebruiken.
je latop neemt max 90W op. je adapter kan max 95 aan dus dit gewoon te gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
meter???...ik bedoelde beter:)

Toegevoegd na 31 minuten:
aangezien je output van bijde adapters gelijk is, is dit geen probleem.
input is gewoon wat uit het stopcontact geplukt wordt en dat is niet zo interesant.

maarja aangezien je oude adapter op 19V 4.74 Ampere leverd, en je nieuwe dat ook doet is het geen probleem. als dit minder was geweest wel :)

let wel op dat je als je de universele gebruikt dat je de juiste spanning ( 19 V ) insteld nog voordat je deze aan je laptop hebt aangesloten.

Toegevoegd na 33 minuten:
ook als je het amperage zelf in moet stellen, kies altijd voor het hoogste:)