Wat gebeurd er met gewiste smsjes en email en hyves berichtjes, en kan iemand die ooit nog teruglezen?

Ben gewoon erg nieuwsgierig waar het heen gaat. Moet toch ergens blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Als jij een papieren brief weggooit, zal ook niemand die meer lezen. Uiteindelijk belandt het op een afvalberg, onleesbaar en onherkenbaar.

Voor electronische berichten geldt ook dat niemand ze meer kan lezen. Als jij een document verwijderd van je computer, gaat het gewoon af van de geheugenkaart die je iedere computer bezit. Dus een computer heeft een geheugen en veel progamma's in die computer hebben ook weer een geheugen zoals hotmail en outlook express. Als je het definitief verwijderd is het weg, alsof het nooit bestaan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag me dan wel af hoe bijv. politie bestanden kan terughalen bij onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie......harde schijf wordt niet gewist/geformateerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
emails/hyves is externe server en dus niks lokaals.
In eerste instantie blijft het bij zowel hyves als email nog even op hun server staan en is daardoor nog terug te halen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat die gasten jou oude berichten gaan lezen, en dat zullen ze heus ook niet doen. Maar net als op je computer kan je bestanden weer terug halen totdat ze overnieuw overschreven worden, dus als jij een harde schijf vol plaatsjes wist, staat alles er eigenlijk nog op, totdat jij hem weer helemaal vol zet met nieuwe... dan zijn ze echt weg! Er zijn ook allerlei tooltjes om ze terug te halen ;-)