Hoe kan ik instellen dat ik automatisch een nieuw blad krijg, als ik een link open?

Nou de vraag zegt het al. Bij de ene site gaat het wel, dat wanneer je een link opent op een website dat die dus automatisch op een nieuw blad komt.
Ik weet wel dat als ik ctrl indruk en dan de link dat het dan wel gaat, maar volgens mij moet je dat toch ook in kunnen stellen dat dat automatisch gaat.
Wie weet hoe dit moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het om Firefox gaat zoals hierboven genoemd, dan werkt dit niet consequent.
Soms opent er wel een nieuw tabblad, soms overschrijft hij een oude.

Wat wèl altijd een nieuw tabblad opent is een link aanklikken met je muiswieltje, dus voor de duidelijkheid, niet er aan draaien maar op drukken en het wieltje dus als schakelaartje gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leuke is dat je door met het muiswieltje (middelste muisknop) het tabblad ook weer kunt sluiten door er op te klikken. Je hoeft dan niet te mikken op het kruisje. Veel makkelijker.

Andere antwoorden (2)

In Firefox het bovenste vinkje hieronder:
Plaatje bij antwoord
escape
13 jaar geleden
Bij internet explorer

Menu: Extra / Internetopties
tabblad: Algemeen
Onderaan staat een blokje over weergave van tabbladen
Klik daar op instellingen en vink de juiste vinkjes aan